کاظم محمدی اقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ساکنان این روستاها به خاطر خشک شدن دریاچه ارومیه با مشکل افت کیفیت آب مواجه شده بودند، افزود: منبع جدید برای تامین آب این روستاها تامین شد.
وی اضافه کرد: توجه به کیفیت آب آشامیدنی روستاها از اهداف مهم شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی است و آب توزیعی در روستاهای استان به طور مستمر سنجش می شود تا مشکلی در خصوص تامین آب با کیفیت در روستاها وجود نداشته باشد.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن در 140 روستای شهرستان های تازه تاسیس پلدشت و شوط نیز باهدف افزایش کیفیت آب شرب، از دستگاه های پکیج تصفیه آب استفاده می شود.
وی از راه اندازی ادارات آب و فاضلاب روستایی در شهرستان های شوط، پلدشت و چایپاره خبر داد و گفت: این تصمیم در راستای تسریع در انجام امور مشترکان و روستاییان این شهرستان ها اتخاذ شده است.
به گزارش ایرنا تا چند سال پیش بسیاری از ساکنان حاشیه دریاچه ارومیه با دریاچه ای رو به خشکی و آب آشامدینی شور مواجه بودند اما با تلاش دولت تدبیر و امید، وضعیت دریاچه ارومیه در حال بهبود است و میزان آب موجود آن از 500 میلیون مترمعکب در زمان بحرانی به بیش از 2.5 میلیارد مترمکعب در زمان حاضر رسیده است.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.