حجت الاسلام محمدباقر کریمی روز دوشنبه در جلسه کمیسیون ' آزادی های مدنی و شفافیت اقتصادی و اجتماعی' افزود: حقوق شهروندی نخستین منشور بعد از انقلاب اسلامی است که عدالت اجتماعی، احترام به کرامت انسانی و پاسخگو بودن مسئولان در برابر مطالبات مردم از جمله محورهای آن است.
وی اضافه کرد: : از تمامی نهادها و دستگاهها انتظار می رود برای عملی شدن حقوق شهروندی از هیچ تلاشی فرو گذار نکنند.
وی اظهار کرد: با نهادینه شدن موضوع حقوق شهروندی همه نهادها و دستگاه ها در برابر حقوق شهروندی تسلیم شده و به مفاد آن عمل می کنند.
وی برگزاری همایش رسانه و حقوق شهروندی را از جمله برنامه های مهمی خواند که درراستای تحقق حقوق شهروندی در آذربایجان غربی صورت گرفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به آزادی اقلیت های دینی در ایران اشاره کرد و گفت: اقلیت های دینی خود به آزادی موجود در ایران و بهره مندی از آن اعتراف کرده و معتقد هستند آزادی موجود در ایران برای اقلیت های دینی در کشورهای غربی هم وجود ندارد.
وی افزود: در سایه این آزادی، اقلیت های دینی هرسال مراسم مذهبی همانند کریسمس، همایش قره کلیسا و سایر مراسم مذهبی خود را با آزادی کامل برگزار می کنند.
حجت الاسلام کریمی ضمن قدردانی از تلاش های خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی در راستای تحقق حقوق شهروندی از این خبرگزاری خواست تا میزگردهای مختلفی در خصوص حقوق شهروندی با حضور شخصیت های برجسته و زبده برگزار کند.
وی ادامه داد: خبرگزاری ایرنای آذربایجان غربی تاکنون با برگزاری میزگردهای مختلف در کمک به محقق شدن حقوق شهروندی پیشتاز بوده و گام های موثری برداشته و انتظار می رود به این حرکت خود با سرعت بیشتری ادامه دهد.
به گزارش ایرنا، نخستین 'جلسه حقوق بررسی کمیسیون آزادی های مدنی و شفافیت در روابط اقتصادی و اجتماعی' با محورهای حق آزادی و امنیت شهروندی، حق آزادی اندیشه و بیان ، حق دسترسی به اطلاعات، حق دسترسی به فضای مجازی ، حق حریم خصوصی و حق تشکل ، تجمع و راهپیمایی با حضور اعضای کمیسیون در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزارشد.
متن کامل منشور حقوق شهروندی بیست و نهم آذرماه 1395 در همایش قانون اساسی و حقوق ملت با حضور رئیس جمهوری و جمع زیادی از وکلا، حقوق دانان و اساتید و کارشناسان رونمایی و به امضای دکترروحانی رسید.
این منشور با هدف استیفا و ارتقای حقوق شهروندی و به‌ منظور تدوین 'برنامه و خط ‌مشی دولت ' موضوع اصل 134 قانون اساسی، تنظیم شده است.
این منشور در 120 ماده تدوین شده و مباحثی چون حق حیات، آزادی اندیشه و بیان و حریم خصوصی درآن مطرح شده است.
2092/8135** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.