میرعلی اکبر بنی هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین 26 درصد کل زندانیان زن آذربایجان غربی بیسواد محض هستند که این امر نشان دهنده رابطه مستقیم بیسوادی و جرم است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر سه درصد زندانیان در آذربایجان غربی را بانوان مجرم تشکیل می دهند که در اغلب موارد نیز سرپرست خانوار به شمار می روند.
وی اظهار کرد: بیشترین جرم ورودی زنان زندانی جرائم مربوط به مواد مخدر است که این امر لزوم توجه و برنامه ریزی برای حل این بحران مهم جرم زا را نشان می دهد.
مدیرکل زندان های آذربایجان غربی ادامه داد: این اداره کل تمام توان خود را برای اصلاح و تربیت فرد مجرم با برگزاری کلاس های متعدد تربیتی و فرهنگی، ورزشی و بهداشتی و همچنین کلاس های پیشگیری از طلاق و مهارت های اساسی در زندان ها به کار بسته است ولی پس از آزادی، این افراد به علت های مختلف از جمله نپذیرفتن جامعه به زندان بازمی گردند.
بنی هاشمی تاکید کرد: این امر موجب می شود همه زحمت های صورت گرفته در داخل زندان به هدر برود که باید در این خصوص برنامه ریزی و با مددکاری های پس از آزادی، از تاثیرپذیری زندانیان به ویژه زندانیان زن جلوگیری کنیم.
به گزارش ایرنا، پیشتر نیز مدیرکل زندان ها و مسئولان مرتبط از سهم بالای بیسوادی در بروز جرم در آذربایجان غربی سخن گفته بودند.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.