تقی کهوریان روز شنبه در جلسه اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی آذربایجان غربی افزود: پاسخ به نیاز بیکاران یکی از اولویت های دولت دوازدهم به شمار می رود و به دلیل اینکه توجه به صنعت گردشگری و توسعه آن کمک بزرگی به حل معضل بیکاری می کند، به عنوان راهبردی مهم در کشور و استان مطرح شده است.
وی با بیان اینکه براساس ارزیابی های صورت گرفته در سال های 2013 تا 2016، ایران در شاخص شاد بودن ارتقا پیدا کرده است، اضافه کرد: یکی از عوامل مهمی که در ارتقای این شاخص نقش مهمی ایفا کرده، صنعت گردشگری است.
وی بر فراهم ساختن امکانات لازم برای توسعه گردشگری در آذربایجان غربی تاکید کرد و ادامه داد: در این راستا ایمنی جاده های استان برای فراهم شدن زمینه ورود گردشگران باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: آذربایجان غربی از ظرفیت بالقوه ای برای گردشگری برخوردار است و بدون تردید رونق گردشگری در استان تاثیر بسزایی بر حوزه های حمل و نقل، اصناف و خدمات خواهد داشت و آنها نیز از سفره صنعت گردشگری بهره مند می شوند.
جلیل جباری با اشاره به ایجاد برخی زیرساخت ها در راستای توسعه صنعت گردشگری در آذربایجان غربی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خانه های استیجاری و اقامتگاه های بوم گردی با امکانات مجهز برای پذیرش گردشگران را فراهم کرده است.
وی از معاون استاندار آذربایجان غربی خواست برای تبلیغات و اطلاع رسانی در خصوص جذب گردشگر اعتبارات ویژه ای به این اداره کل اختصاص دهد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی هم دراین جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در ایام نوروز گفت: آذربایجان غربی با برپایی 19 نوروزگاه در نوروز 96 رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داد.
حسین امامی اظهار کرد: 106 هزار نفر از نوروز گاه های استان بازدید کرده اند و 10 آئین ویژه درایام نوروز اجراشد و نزدیک یک میلیون و 570 هزار نفر در تعطیلات نوروز از جاذبه های گردشگری استان بازدید کردند.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم از اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی و نهادهایی که درایام نوروز با این مجموعه همکاری کرده بودند قدردانی شد.
8135/2093** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.