به گزارش ایرنا احسان جوی روز شنبه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: حمایت از اشتغال و تولید در سال جاری از جمله برنامه ریزی های شرکت شهرک های صنعتی استان است و امیدواریم در حوزه صنایع دستی نیز بتوانیم به اهداف مدنظر رهبر معظم انقلاب دست یابیم.
وی اضافه کرد: صنایع دستی از جمله بخش های اشتغالزا به شمار می رود و می تواند در رونق بخش تولید و حتی بخش گردشگری نیز مفید باشد.
وی اظهار کرد: شرکت شهرک های صنعتی آمادگی دارد که برای هنرمندان و افرادی که از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی معرفی می شود و دارای پروانه های لازم اشتغال هستند، تسهیلات لازم را ایجاد کند تا با شرایط مساعد بتوانند فعالیت خود را در شهرک های صنعتی انجام دهند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی با استقبال از طرح تجمیع کارگاه های صنایع دستی بیان کرد: اگر این کارگاه ها در مکان مشخصی با نام صنایع دستی تجمیع شود، می تواند گردشگر را به خود جذب کرده و در توسعه گردشگری استان تاثیرگذار باشد.
جوی گفت: ما آماده هستیم تا علاوه بر ارومیه در همه شهرهای استان نیز این محل ها و شهرک ها را ایجاد کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز اظهار کرد: استقرار و تجمیع هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع دستی در محلی مناسب و در شأن این هنرمندان، موجب افزایش تولید و ایجاد اشتغال می شود.
جلیل جباری اضافه کرد: هدف ما ایجاد فضایی است که تولیدکنندگان صنایع دستی بتوانند بدون دغدغه به کار خود ادامه دهند و در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان نقش ایفا کنند.
به گزارش ایرنا در این دیدار مقرر شد تا هر 2 طرف ظرفیت های اجرایی خود را در قالب پیش نویسی آماده کرده و در نتیجه آن کارگاه های صنایع دستی استان به شکل منسجم فعالیت خود را آغاز کنند.
آذربایجان غربی از جمله استان های مطرح در حوزه صنایع دستی است و در حال حاضر 21 شهرک و ناحیه صنعتی در آذربایجان غربی فعال است که بیشتر در حوزه صنایع کوچک فعالیت می کند.
2093/3072
** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.