به گزارش ایرنا میرعلی اکبر بنی هاشمی روز جمعه در جمع مبلغان و روحانیان مستقر در آذربایجان غربی که در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد، افزود: این روند در سال های مختلف بهتر شده است و در سال گذشته 280 نفر از زندان های استان آزاد شدند که 30 نفر بیشتر از میانگین سالانه بود.
وی اضافه کرد: آزادی زندانیانی که به صورت غیرعمدی به واسطه تصادف های رانندگی، ورشکستگی به دلیل نوسان قیمت ها و نابسامانی های اقتصادی، عجز از پرداخت مهریه های نجومی و نفقه در زندان گرفتار می شوند از اهداف راه اندازی ستاد دیه به شمار می رود.
وی ادامه داد: مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی بیان کرد: در حال حاضر نیز 459 نفر به خاطر جرائم غیرعمد در زندان های استان هستند که برای آزادی این تعداد حدود 120 میلیارد ری کمک مالی لازم است.
بنی هاشمی اطلاع رسانی در خصوص اهداف ستاد دیه و فرهنگ سازی کمک به زندانیان جرائم غیرعمد توسط مبلغان مذهبی در برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان را خواستار شد و گفت: امیدواریم تا با استفاده از فرصت رمضان همه زندانیان جرائم غیرعمد را از زندان آزاد کنیم.
به گزارش ایرنا، ستاد دیه با هدف آزادی زندانیانی که جرایم آنان قتل غیرعمد (شبه عمد و خطائی)، صدور چک بلامحل غیرکلاهبرداری، دیه تصادفات رانندگی و ترک انفاق و نداشتن توان پرداخت مهریه است، در ماه مبارک رمضان سال 1369 در کشور تشکیل شد.
این ستاد با دریافت کمک های مردم خیر و نیکوکار به مددجویان جرایم غیرعمد تسهیلات (بدون بهره و کارمزد) اعطا می کند و اقساط وام از سومین ماه پس از آزادی دریافت می شود تا زندانی فرصت اشتغال به کار پیشین را پیدا کند.
نداشتن هر نوع سابقه محکومیت کیفری، نداشتن فساد اخلاقی، نداشتن اشتهار به فسق و فجور، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و داروهای روان گردان، داشتن حسن شهرت، سلامت نفس و صداقت در گفتار و کردار، داشتن حسن سلوک در ایام حبس به تائید مدیر زندان و نداشتن هیچ نوع امکان یا درآمد مالی برای پرداخت دیه با تائید گروه تحقیق از شرایط پرداخت تسهیلات به زندانیان جرایم غیرعمد برای آزادی است.
بر اساس یک سنت حسنه، همه ساله در ماه مبارک رمضان جشن های گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و زندانیان نیازمند دارای شرایط لازم در کشور و آذربایجان غربی برگزار می شود.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.