مسئول کمیته فریزبی در آذربایجان غربی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این جشنوراه در سه بخش دانشگاهی در دانشگاه نازلو با حضور بیش از 150 نفر از دانشجویان علاقه مند، بخش دانش آموزی در مدرسه استاد شهریار ارومیه با حضور بیش از 50 نفر از دانش آموزان و بخش ورزش حرفه ای با حضور 30 نفر از ورزشکاران این رشته ورزشی در سالن 9 دی ارومیه برگزار شد.
میلاد دبیری افزود: در بخش چمنی این رشته گروه 7 نفری و در بخش سالنی گروه 4 نفری با هم به رقابت می پردازند و این رشته تنها رشته ورزشی است که به صورت خودداور و با یک خط نگهدار اداره می شود و این نشان از بالا بودن روحیه جوانمردی ورزشکاران ورزش فیریزبی است.
وی ادامه داد: در پایان این جشنواره به شرکت کنندگان گواهی شرکت در فستیوال ورزشی فریزبی از سوی این کمیته و همچنین جوایزی به قید قرعه اعطا شد.
وی با اشاره به اینکه ورزش فریزبی به عنوان ورزشی جذاب و مفرح در سراسر جهان علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است، افزود: از خصوصیات بارز این رشته ورزشی این است که در ابعاد پرورشی، همگانی، قهرمانی و حرفه ای این رشته ورزشی همه سنین از نوجوان تا کهنسال می توانند در آن شرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه این ورزش باعث تحرک فرد و انجام حرکات ورزشی مناسب می شود، بیان کرد: این ورزش به صورت تفریحی در هر محیط باز مثل پارک، پارکینگ یا صحرا با حضورحداقل دو نفر با پرتاب یک بشقاب برای همدیگر که به شکل جالبی در هوا پرواز می کند لحظات نشاط انگیزی را به وجود می آورد و هدف ما از برگزاری این جشنواره جذب جوانان به این رشته ورزشی است.
مسئول کمیته فریزبی آذربایجان غربی ادامه داد: این رشته ورزشی سبک های متنوعی از جمله آلتیمیت، دابل دیسک (تنیس فریزبی)، گاتس( ضربه و دفاع)، دیسکاتن (فریزبی پیمایش)، رقابتهای میدانی انفرادی، فری استایل (مهارتهای آزاد) ، دیسک گلف را دارد که در فدراسیون جهانی نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است.
به گزارش ایرنا این جشنواره عصر روز پنجشنبه 4 خرداد در دانشگاه نازلو ارومیه شروع شده بود و امروز جمعه در سالن 9 دی به کار خود پایان داد کمیته فریزبی زیرنظر هیات ورزش های همگانی استان در حال فعالیت می باشد.
ورزش فریزبی دارای دو رکن اصلی می‌باشد اول پرتاب و دوم مهار فریزبی که در اکثر بازی‌ها این دو بخش اجرا می‌گردد،
فریزبی یک بشقاب لبه دار پلاستیکی با ضخامت 2.5 سانتیمتر و قطر 27 سانتی متر فریزبی دارای سایزهای متفاوتی است که سایز مذکور مورد استفاده در فدراسیون ورزش های همگانی ایران است.
8135/ 2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.