به گزارش ایرنا زین العابدین طایفه آقایاری روز پنج شنبه در دومین کمیته خرید گندم آذربایجان غربی افزود: بر اساس پیش بینی ها 527 هزار تن گندم تولیدی کشاورزان در سال جاری با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت غله و خدمات بازرگانی استان خریداری می شود.
وی اضافه کرد: شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی برای خرید گندم در سال جاری آمادگی کامل دارد و در این خصوص از همه ظرفیت خود استفاده می کند.
وی اظهار کرد: علاوه بر خرید گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان، برنامه ریزی مناسب برای حمل و نگهداری این محصولات تولیدی در استان بسیار ضروری بوده و در این خصوص نیز تمهیدات ویژه ای برای جلوگیری از هدر رفت گندم تولیدی استان اندیشیده شده است.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این استان یکی از استان های فعال کشور در ذخیره سازی استاندارد گندم به شمار می رود، گفت: ظرفیت ذخیره گندم در سیلوهای استان بیش از 850 هزار تن است که رقم قابل توجهی محسوب می شود.
آقایاری از ادامه روند احداث سیلوی 70 هزار تنی بوکان خبر داد و افزود: عملیات احداث این سیلوی مکانیزه در سال 83 شمسی آغاز و افزون بر 120 میلیارد ریال برای احداث آن تاکنون هزینه شده است.
وی اضافه کرد: امیدواریم تا با بهره برداری از آن، مشکل ذخیره سازی گندم در بوکان که قطب تولید غله استان به شمار می رود به طور کامل حل شود.
به گزارش ایرنا، خرید تضمینی گندم در کشور از فروردین آغاز شده است و تا اواسط پاییز ادامه می یابد؛ طبق مصوبه شورای اقتصاد، مجری طرح خرید گندم در کشور شرکت غله و خدمات بازرگانی است.
قیمت خرید گندم سالم نیز در سال جاری در کشور برای هر کیلو 13 هزار ریال پیش بینی شده است.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.