فضل الله قریشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرکز پرورش و اصلاح نژاد مرغ بومی جهاد کشاورزی با ظرفیت 15 هزار قطعه مرغ مادر بومی در آذربایجان غربی فعالیت می کند.
وی با اشاره به اینکه مرکز پرورش مرغ بومی پیرانشهر نیز با ظرفیت پنج هزار قطعه جوجه فعال است، ادامه داد: در حال حاضر تولید مرغ بومی در آذربایجان غربی نیاز داخلی استان را تامین می کند.
وی اظهار کرد: سال گذشته در آذربایجان غربی برای 60 نفر با درآمد ماهانه 15 میلیون ریال از طریق توزیع جوجه یک روزه اشتغال زایی صورت گرفت.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی درخصوص تلفات مرغ بومی پرورشی در استان بیان کرد: تاکنون تلفاتی در استان به دلیل مقاومت بالای این طیور در مقابل بیماری ها و شرایط جوی گزارش نشده است.
قریشی اظهار کرد: نبود تشکل و تعاونی خاص جهت جمع آوری مرغ بومی ازجمله تخم مرغ و گوشت تولیدی و ساماندهی آنها جهت صادرات از جمله مشکلات مرتبط در این زمینه است.
به گزارش ایرنا این استان با دارابودن 712 واحد مرغداری و زنجیره‌های تولید محصولات طیور از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار است.
با توجه به وجود تعداد 712 واحد پرورش مرغ گوشتی در استان، تعداد دوره‌های جوجه ریزی در طول سال افزایش یافته و باعث رونق اقتصادی درتمامی حلقه های صنعت طیور استان شده است.
8135/ 2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.