'رسول سعیدیان' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سطح زیر کشت محصول توت فرنگی در سال های گذشته 23 هکتار بوده اما امسال با توجه به رعایت مسائل فنی و ارزش افزوده بیشتر برای کشاورزان، به بیش از 25 هکتار افزایش یافته است.
به گفته وی، میزان تولید سالانه توت فرنگی در سردشت و در هر هکتار بیش از 8 تن است که بیشتر این محصول به صورت تازه خوری در شهرستان مصرف و همچنین به بازار شهرستان های همجوار همچون بوکان، مهاباد، پیرانشهر و بانه صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت: هر ساله برداشت محصول توت فرنگی از نیمه دوم اردیبهشت شروع شده و بسته به مناطق با آب و هوای متمایز تا آخر خرداد ماه ادامه دارد و معمولا 10 تا 15 روز برای برداشت لازم است.
وی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان 250 بهره بردار توت فرنگی وجود دارد، اظهار کرد: تولید و برداشت این محصول به صورت مقطعی برای 300 نفر به صورت مستقیم و برای بیش از 2 هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی ایجاد می کند.
وی قطعات کوچک مزارع را برای کشت این نوع محصول مناسب دانست و افزود: با توجه به اینکه قطعات مزارع توت فرنگی کوچک هستند اما اشتغالزایی خوبی برای خانوارهای پر جمعیت به حساب می آیند.
سعیدیان بیان کرد: 'کوییت الیزا'، 'کامارزا' و 'سلوا' جزو ارقام اصلاح شده و پربار کشت توت فرنگی در این شهرستان هستند.
به گزارش ایرنا، در شهرستان سردشت بیش از 12 هزار بهره بردار وجود دارد که سالانه 120 هزار تن محصولات باغی، 60 هزار تن محصولات زراعی تولید می کنند.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7562/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.