نادر نانبخش روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک میلیون و 200 هزار نفر از روستاییان، 400 هزار نفر از کارکنان دولت و 10 هزار نفر از میان سایر اقشار استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
وی ادامه داد: با حمایت های دولت تدبیر و امید 670 هزار نفر از جمعیت فاقد بیمه این استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و با این آمار 21 درصد از جمعیت استان به تعداد بیمه شدگان اضافه شدند و آذربایجان غربی به رتبه شوم کشوری از نظر تعداد افراد تحت پوشش ارتقا یافت.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طرح بیمه سلامت یکی از افتخارات دولت تدبیرو امید است، اظهار کرد: افراد با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت و با پرداخت 10 هزار ریال صاحب دفترچه بیمه می شوند.
نانبخش ادامه داد: سال گذشته بیش از 6 هزار میلیارد ریال هزینه از بات بیماران بستری و سرپایی توسط این بیمه در استان پرداخت شده است که حدود 70 درصد این هزینه ها مربوط به بخش بستری و مابقی مربوط به بخش درمان سرپایی بود.
وی افزود: در بخش بیمه سلامت روستایی نیز یکهزار و 100 میلیارد ریال نیز به بخش خدمات بیمه ای روستاها به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شد تا روستاییان نیز از خدمات بیبمه سلامت به نحو احسن استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه هزینه های بیمه سلامت در سال 95 در مقایسه با سال 94 حدود 20 درصد و تعداد مراجعان 24 درصد افزایش یافته است، ادامه داد: در زمان حاضر 666 پزشک و 610 موسسه طرف قرارداد اداره نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت استان هستند.
نانبخش اظهار کرد:این موسسه ها شامل 57 آزمایشگاه، 45 مرکز رادیولوژی، 70 فیزیوتراپی، 63 درمانگاه، 30 بیمارستان، 9 مرکز ام آر آی، هفت مرکز جراحی محدود، 313 داروخانه، هفت مرکز سی تی اسکن، پنج کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و چهار مرکز سنگ شکن است.
وی با اشاره به مراکز طرف قرارداد روستایی نیز گفت: 17 شبکه بهداشتی درمانی شامل 173 مرکز بهداشتی شهری و رستایی با 307 پزشک، 76 دندانپزشک و 248 ماما نیز خدمات ارایه می کنند.
وی اضافه کرد: در مجموع هزار و 200 موسسه تشخیصی و درمانی در آذربایجان غربی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی با اشاره به پرداخت سهم بیمه شدگان گفت: در بخش درمان سرپایی 30 درصد و در بخش بستری نیز 6 درصد از هزینه از سوی بیمار پرداخت شده و مابقی هزینه توسط بیمه سلامت تامین می شود.
نانبخش در تشریح بخش دیگری از خدمات بیمه سلامت ادامه داد: پنج گروه از بیماران خاص شامل بیماران کلیوی، تالاسمی، هموفیلی، ام اس و پیوند کلیه که تحت پوشش این بیمه هستند برای هزینه های درمان و بستری هیچگونه هزینه ای پرداخت نمی کنند و 100 درصد هزینه توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.
وی با تاکید بر اینکه مردم فریب افراد سودجو را نخورند، گفت: برخی افراد سودجو در پوشش بیمه سلامت با شهروندان تماس می گیرند و مبالغی را در قبال بیمه تکمیلی از مردم مطالبه می کنند.
نانبخش ادامه داد: این اداره کل هیچگونه تماس تلفنی یا حضوری با بیمه شدگان ندارد و مردم باید دقت کنند تا گرفتار افراد سودجو نشوند.
اداره کل بیمه سلامت در حال حاضر با 14 اداره بیمه شهرستانی و یک واحد اداره کل در مرکز استان و با 52 دفتر پیشخوان و نمایندگی و باجه در سطح استان فعالیت دارد.
شماره تماس 1666 بیمه سلامت آماده پاسخگویی شبانه روزی به بیمه شدگان است.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.