مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت: برداشت توت فرنگی در سطح 23 هکتار از مزارع این شهرستان آغازشده است و پیش بینی می کنیم در سال جاری 160تن محصول توت فرنگی از مزارع این شهرستان تولید شود.

رسول سعیدیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، با اعلام این خبر افزود: سطح زیر کشت محصول توت فرنگی در این شهرستان در سطح 23 هکتار است که از این میزان 3 هکتار نهال و 20 هکتار مابقی بارور است.

سعیدیان افزود: سطح کشت توت فرنگی دراین شهرستان امسال از 23 هکتار به 25 هکتار افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: برداشت توت فرنگی در این شهرستان از نیمه دوم اردیبهشت ماه شروع و تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی سردشت با اشاره به ارقام مورد استفاده در مزارع سردشت گفت: با همکاری و تعاملی که بامرکز تحقیقات کشاورزی استان کردستان در چند سال گذشته داشته ایم، کشت ارقام اصلاح شده از جمله کوئین الیزا،کامارزا،سلوا وسایر ارقام اصلاح شده را در سطح شهرستان ترویج و توسعه داده ایم که به جهت کیفت میوه از نظر بافت و مزه آن کشاورزان استقبال خوبی از این ارقام داشته اند.

سعیدیان همچنین خاطر نشان کرد: برداشت توت فرنگی به صورت فصلی اشتغال زایی خوبی به دنبال داشته که در این راستا در این فصل بیش از دو هزار نفر به برداشت این محصول اشتغال دارند.

وی همچنین افزود: میزان تولید سالانه توت فرنگی در این شهرستان 160 تن است که بیشتراین محصول در بازار داخلی مصرف و مابقی نیز به بازار شهرستان های همجوار از جمله بوکان، مهاباد، پیرانشهر و بانه صادر می شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.