محمد اقوامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شعب ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی استان پس از طی مراحل قانونی متهمان را علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده به نفع دولت به پرداخت 53 میلیارد و 238 میلیون ریال محکوم کرد.
وی بیان کرد: از جمله کالاهای قاچاق کشف شده که برای قاچاقچیان آنها حکم صادر شده می توان به البسه، سیگار، لوازم آرایشی و بهداشتی، سوخت و قطعات یدکی خودرو اشاره کرد.
وی اظهار کرد: ادارات تعزیرات حکومتی با همراهی یگان های انتظامی مستقر، در راستای توجه به تولید داخل مبارزه با قاچاق کالا را در دستور کار جدی خود دارد و این امر در جهت فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار امسال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.
وی با اشاره به توقیف سیگار قاچاق ورودی به آذربایجان غربی در هفته گذشته اضافه کرد: بر اساس گزارش ماموران انتظامی استان، حامل این کالای قاچاق قصد داشت 600 هزار نخ سیگار خارجی را به ارومیه منتقل کند که نیروهای حوزه مبارزه با قاچاق کالای انتظامی استان آن را توقیق کردند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: این پرونده به شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز ارومیه ارجاع شد که قاضی این شعبه نیز، متهم پرونده را به رد مال و پرداخت 720 میلیون ریال جریمه محکوم کرد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی به علت مرزی بودن از مسیرهای ترانزیت کالای قاچاق به شمار می رود و سالانه به ارزش صدها میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط می شود.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.