علیرضا رادفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه نتیجه شمارش آرا جهت تجمیع به وزارت کشور اعلام می شود، افزود: بر اساس قانون شمارش آرای ریاست جمهوری در اولویت قرار دارد و در شهرستان هایی که شمارش آرا ریاست جمهوری به اتمام رسیده، شمارش آرای شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز آغاز شده است.
وی با تاکید بر اینکه روند ارائه نتایج اولیه شمارش آرا در انتخابات به شوراهای اسلامی شهر و روستا به طول می انجامد، اضافه کرد: حماسه حضور ملت ایران در تاریخ این سرزمین به ثبت می رسد.
به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز گذشته /جمعه/ 29 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار شد.
سید مصطفی آقا میرسلیم فرزند سیدجلال، حسن روحانی فرزند اسدالله، سید ابراهیم رئیسی الساداتی فرزند سعید و سید مصطفی هاشمی طبا فرزند سید ابوالقاسم در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری رقابت کردند.
همچنین در آذربایجان غربی 14 هزار و 323 نفر برای رقابت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و شهر و روستا ثبت نام کرده بودند که 2 هزار و 360 نفر از آنان را نامزد شوراهای اسلامی شهر و 11 هزار و 963 نفر را نامزد های شوراهای اسلامی روستاها تشکیل می دادند.
از این تعداد، در انتخابات امروز 13 هزار و 180 نامزد در شهرها و روستاهای استان به رقابت پرداختند و در مجموع 2 هزار و 180 نفر برای تصدی پست شوراهای اسلامی شهر و 11 هزار نامزد برای پست شوراهای اسلامی در روستاها رقابت کردند و از این تعداد هفت هزار و 66 نفر به‌ عنوان عضو شوراهای شهر و روستا در آذربایجان غربی انتخاب می شوند.
55 هزار نفر در امر برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان غربی مشارکت کردند.
برای برگزاری این 2 انتخابات، 2 هزار و 616 صندوق رای به صورت ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم پیش بینی شده بود.
جمعیت استان بر اساس آخرین آمار سه میلیون و 265 هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی نیز دو میلیون و 342 هزار نفر اعلام شده است.
7129/ 3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.