به گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرها و روستاهای جنوب آذربایجان غربی، حاکی از حضور چشمگیر مردم در انتخابات است که مشارکت و حضور پرشور مردم را نوید می دهد.
شاعر و نویسنده کرد پس از شرکت در انتخابات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حاضر شدن در پای صندوق های رای وظیفه وجدانی، ملی، شرعی و یک وظیفه همگانی است.
رسول کریمی مترجم منظومه 'حیدر بابا' به کردی در خصوص ضرورت شرکت در انتخابات و دشمن شکن بودن حضور مردم در پای صندوق های رای اظهار کرد: من اگر برخیزم، تو اگر برخیزی، همه بر می خیزند، من اگر بنشینم، تو اگر بنشینی، چه کسی برخیزد ؟چه کسی با دشمن بستیزد ؟
چه کسی پنجه در پنجه هر دشمن دون، آویزد به این ترتیب امروز برگ زرین دیگری را بر افتخارات ایران زمین می افزائیم.
بازیکن سابق تیم ملی والیبال کشورمان نیز به ایرنا گفت: اقتدار و شرکت باشکوه مردم در انتخابات موجب سربلندی و عزتمندی ایران در میادین بین المللی نیز می شود.
فرهاد پیروتی اظهار کرد: مردم ایران همواره وفاداری خود به نظام را در دوره های مختلف انتخابات ثابت کرده اند و این دوره هم این حضور حداکثری خواهد بود.
معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار ویژه مهاباد پس از انداختن رای خود به صندوق به خبرنگار ایرنا گفت: مشارکت مردم در انتخابات خوب است و مثل همیشه در صحنه حاضر شدند.
ایرج شجاعی اظهار کرد: انتخابات الکترونیکی شورای شهر مهاباد نیز همزمان آغاز شده و بدون مشکل برگزار می شود.
وی همچنین بیان کرد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات انقلاب و نظام را بیمه می کند و مردم همیشه پشتیبان مسئولان بودند و این بار نیز با شرکت پرشورشان پایبندی خود را به انقلاب نشان دادند.
شهروند 84 ساله مهابادی نیز پس انداختن رای خود به صندوق به ایرنا گفت: آمدم به فرمان رهبر انقلاب لبیک بگویم و با مشارکت در انتخابات سهم و دین خود را به انقلاب ادا کنم.
حسن رضا زارع اظهار کرد: رای هر ایرانی اثری است که در سرنوشت کشور ماندگار شده و تاثیر گذار است پس باید همه پای صندوق رای حاضر شوند تا اراده خود را در رای گیری دخالت دهند.
شهروند دیگر مهابادی گفت: انقلاب مدیون خون شهدا است و برای حراست از حرمت خون شهیدان و دستاوردهای انقلاب در انتخابات شرکت کردم.
زینب چرخ انداز اظهار کرد: هر رای ایرانی تیری به چشم دشمنان تا بدانند مردم پشت انقلابشان و نظام هستند و در هر صورت از کشورشان حمایت می کنند.
166 شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان مهاباد پیش بینی شده است.
از این تعداد 64 صندوق اخذ رای در مهاباد در نظر گرفته شده است که از این تعداد یک صندوق ثابت اخذ رای، سیار است.
در انتخابات شوراهای شهرستان مهاباد 138 روستای حایز شرایط انتخابات شورای های اسلامی روستا و 2 شهر مهاباد و خلیفان است که در مجموع 442 عضو شورا در این شهرستان انتخاب خواهند شد.
64 شعبه اخذ رای و 320 صندوق برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان پیش بینی شده است.
از این تعداد شعبه اخذ رای 64 شعبه در شهر مهاباد و 102 شعبه روستایی در بخش مرکزی و خلیفان است، در واقع در هر شعبه یک صندوق مختص انتخابات ریاست جمهوری و یک صندوق مختص انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا است.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت دارای 2 بخش خلیفان و مرکزی بوده که در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا بر اساس اعلام شورای نگهبان همزمان با دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری امروز/جمعه/ آغاز شد.
امروز/جمعه/ بیست و نهم اردیبهشت ماه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، سید مصطفی آقا میرسلیم فرزند سیدجلال، حسن روحانی فرزند اسدالله، سید ابراهیم رئیسی الساداتی فرزند سعید و سید مصطفی هاشمی طبا فرزند سید ابوالقاسم افرادی هستند که در این دوره از انتخابات رقابت دارند.
اسحاق جهانگیری کوه شاهی فرزند حسن و محمدباقر قالیباف فرزند حسین نیز در این رقابت حضور داشتند که در روزهای پایانی هفته، انصراف دادند.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**گزارش از: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.