به گزارش ایرنا، محمدرضا مسیب زاده روز سه شنبه در افتتاحیه دومین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت فرهنگیان آذربایجان غربی در مهاباد، اظهار کرد: از هر استان هشت نفر در 2 بخش خواهران و برادران در رشته های قرائت قرآن، حفظ قرآن، روش تدریس احکام و نهج البلاغه در مرحله کشوری رقابت می کنند.
وی افزود: امسال این مسابقات در پنج مرحله مدرسه، منطقه، استان، کشوری و بین المللی و در چهار رشته برنامه ریزی شد که در سال های آینده تا 14 رشته افزایش می یابد.
مسیب زاده بیان کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در مرحله استانی در خرداد ماه به پایان می رسد و استان ها نفرات کشوری خود را معرفی می کنند.
امام جمعه شهرستان مهاباد نیز در این مراسم گفت: نباید تنها به ظاهر قرآن توجه کنیم بلکه به مفاهیم و معنای این کتاب آسمانی نیز دقت داشته باشیم.
ماموستا ملاقادر سهرابی اظهار کرد: اگر تعقل در قرآن بین مسلمانان جهان ساری و جاری میشد مسلمانان در اوج عزت زندگی می کردند اما از روزی که برخی از مسلمانان جهان از مفاهیم قرآن و سنت پیامبر دور افتادند تفرقه و آتش جنگ کشورهای اسلامی را فرا گرفت و استکبار و صهیونیزم از این فضا برای ضربه زدن به اسلام استفاده کرد.
وی افزود: خداوند قتل نفس و کشتن حتی یک نفر را جایز نمی داند اما چگونه است که داعش و برخی گروه های تروریستی قتل مسلمانان دیگر را جایز می دانند چون از قرآن و سنت دور افتاده اند.
ماموستا سهرابی تاکید کرد: گروه های تروریستی وهابی، تکفیری، داعشی و النصره برای مسلمانان به جز کشت و کشتار، غارت و جنگ چه ارمغان دیگری آوردند جز اینکه فرصت سوء استفاده به استکبار و صهیونیزم دادند.
وی همچنین با اشاره به ضرورت تقویت ایمان و تزکیه، گفت: تزکیه و پرورش باید از آموزش در آموزش و پرورش پیشی بگیرد تا دانش آموزان دیندار به جامعه تحویل بدهیم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهاباد نیز در این مراسم گفت: 200 نفر در دومین دوره مسابقات قرآن و عترت آذربایجان غربی در این شهرستان شرکت کردند.
کامبیز شاوله اظهار کرد: این مسابقات در چهار رشته قرائت قرآن، حفظ قرآن، روش تدریس احکام و نهج البلاغه برگزار می شود که نفرات اول هر رشته به مسابقات کشوری راه می یابند.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.