به گزارش ایرنا، تقی کهوریان روز دوشنبه در حاشیه بازدید از این مساکن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساختمان های مسکن مهر 330 واحدی بازرگان که در سال 91 شمسی به بهره برداری رسیده، امروزه به دلیل رانش زمین در اثر نفوذ آب های سطحی و فاضلاب در معرض خطر قرار گرفته است.
وی افزود: اجرای این طرح در این مکان علاوه بر تحمیل هزینه‌های قابل توجهی برای خاک ‌برداری و آماده‌سازی، از لحاظ مکان یابی و امنیت سکونت نیز مناسب نبوده و اقدامی غیرکارشناسانه بوده است.
وی به تشکیل جلسه ای فوق العاده و اضطراری برای رفع این مشکل اشاره کرد و ادامه داد: پس از مطالعه کارشناسان مقرر شده تا دیوار حائلی از محل اعتبارات استانی و وزارت راه و شهرسازی برای هدایت و ساماندهی آب های سطحی و فاضلاب منطقه احداث شود.
کهوریان همچنین در بازدید از طرح مسکن مهر ماکو در سه راهی دانالو از احداث این طرح ها در مسیر سیلاب و آب های سطحی به شدت انتقاد کرد و گفت: این مساکن با بی توجهی مسئولان وقت در مسیر سیلاب ساخته شده است.
وی ادامه داد: مشکلات مساکن مهر شهرستان ماکو یکی از مسائلی است که همواره در دولت تدبیر و امید مورد تجزیه و تحلیل کارشناسان امر قرار گرفته است تا به نحوی اشتباهات گذشته موجب سلب آرامش ساکنان آن نشود.
وی افزود: محدوده اطراف و حوضه بالادست مسکن مهر ماکو را کوه های سنگی با شیب تند و نفوذ پذیری پایین در برگرفته است که رواناب زیادی تولید می کند و به همین خاطر سایت مسکن مهر این شهرستان در فصول بارندگی دچار آبگرفتگی می شود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی افزود: احداث سیل بند در مسیر طرح مشکلی را حل نمی کند و باید مطالعات لازم برای از بین بردن خطرهای احتمالی در پی وقوع سیل در این منطقه صورت گیرد.
به گفته وی طرح جمع آوری و هدایت آب های سطحی توسط مهندسان و مشاوران به صورت اضطراری در حال مطالعه و طراحی است.
به گزارش ایرنا، طرح مسکن مهر 330 واحدی بازرگان در سال 91 شمسی احداث شده و به هر کدام از این واحدها 200 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد و با بازپرداخت 20 ساله پرداخت شده است.
در شهرستان ماکو نیز یکهزار و 24 واحد مسکن مهر در قالب تعاونی ها احداث شده و به بهره برداری رسیده است اما بخشی از آنها نیز همچنان در حال احداث است.
7125/ 3072
** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.