اکتاوینو علیمودین (Octavino Alimudin) روز جمعه در بازدید از نمایشگاه توانمندی های بانوان منطقه آزاد ماکو در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بانوان ایرانی در زمینه های مختلف پیشرفت های بسیار خوبی داشته اند که امیدوار هستیم این فعالیت موثر به عنوان الگو برای بانوان دیگر کشورها به ویژه اندونزی معرفی شود.
وی اضافه کرد: مهمترین عامل در فعال تر شدن بانوان اندونزیایی، ارتقای تعامل اجتماعی زنان ایران و اندونزی است.
وی با ابراز خرسندی از حضور در منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: این منطقه در مدت کوتاه توسعه چشمگیری داشته و امروز شاهد فعالیت زنان این منطقه در حوزه های مختلف از جمله صنایع دستی، غذایی، بازرگانی، تولیدات چرم و محصولات خانگی هستیم.
سفیر اندونزی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک روابط کشور اندونزی و منطقه آزاد ماکو در زمینه های صنایع دستی، بازرگانی، صنعت چرم، صنایع کشاورزی و تبدیلی و سایر توانمندی های زنان گسترش یابد.
علیمودین ادامه داد: ذائقه ایرانی ها و اندونزیایی ها درغذا مشابه است و در این زمینه می توانیم با برگزاری جشنواره های مشترک بین 2 کشور همکاری خوبی داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو جزو مناطق آزاد پیشرفته ایران است، گفت: در اکتبر سال جاری وزیر توانمندسازی بانوان اندونزی با سفر به منطقه آزاد ماکو تفاهم نامه های همکاری فی مابین امضا می کند.
به گزارش ایرنا، سفیر اندونزی از پایانه صادراتی، بازارچه مرزی و پروژه های درحال احداث سازمان منطقه آزاد ماکو بازدید کرد.
7132/2093 ** خبرنگار: حمید قاسمی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.