به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، علی عبدالعلیزاده پنج شنبه در ارومیه با انتقاد شدید از عملکرد ۸ ساله دولت احمدی نژاد در کشور گفت: انتخابات ۹۶، انتخاب بین اعتدال و ارتجاع است، اهمیت انتخابات ۲۹ اردیبهشت نسبت به گذشته بیشتر شده و دیگر انتخاب بین اصلح و صالح نیست بلکه انتخاب بین اعتدال و ارتجاع و انتخاب تفکر مدیریتی برای آینده ایران است.

وی افزود: در ۱۱۰ سال گذشته ۳ انقلاب در ایران رخ داده که یکی از مهم ترین آنها انقلاب مشروطه بود که در ادامه با شکست مواجه شد که حضور تندروها در مجلس دلیل این اتفاق بود.

وزیر مسکن دولت اصلاحات تصریح کرد: انقلاب دوم، انقلاب دکتر مصدق (ملی شدن صنعت نفت) بود که همانند انقلاب اول بدلیل خانه نشین شدن طرفداران مصدق و بازگشت شاه با شکست مواجه شد.

رئیس سازمان شستا اضافه کرد: انقلاب اسلامی سومین خیزش مردم ایران علیه حاکمیت بود. آنزمان به شاه گفتند که پول توسعه نمی آورد ولی او با قبول نکردن حرف و تزریق پول به جامعه و اینکه آنزمان بزرگانی چون مطهری، بازرگان و شریعتی جوانان را آگاه می کردند و همچنین رهبری امام، انقلاب سوم کشور رخ داد.

عبدالعلیزاده گفت: اکنون اصلاح طلبان ادامه دهنده چپ گرایان مجلس سوم هستند که توانستند تمام کرسی های تهران را کسب کنند. بعد از ارتحال امام، جناح چپ بشدت افول کرد و حتی بسیاری برای دور بعدی تایید صلاحیت نشدند و دو مجلس آینده کاملا دراختیار جناح راست قرار گرفت.

وی افزود: در سال ۷۶ با موفقیت جناح چپ به رهبری سید محمد خاتمی تابو شکسته شد و در نهایت در سال ۷۸ هم اصلاح طلبان پیروز انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند. دولت اصلاحات به گواهی تاریخ و آمار موفق ترین دولت تاریخ ایران بعد از دوران صفویه از نظر اجتماعی سیاسی و اقتصادی بوده است که توانست با فروش نفت به قیمت ۷ تا ۲۴ دلار نه تنها کشور را اداره کند بلکه با ایجاد صندوق ذحیره ارزی، رونق اقتصادی همراه با کاهش نرخ بیکاری و رشد نرخ اقتصادی را در کشور رقم بزند.

وزیر مسکن دولت اصلاحات تصریح کرد: در سال ۸۴ وجود چند کاندیدا از جناح اصلاح طلب، باعث شکست سخت اصلاحات در آن انتخابات شد تا با انتخاب احمدی نژاد طی ۸ سال کذایی، دولت ایشان، تخم دروغگویی را در کشور کاشت. وی بعنوان رئیس جمهور دروغ را در کشور نهادینه کرد.
رئیس سازمان شستا اضافه کرد: تلاش دولت های قبل احمدی نژاد، این بود که آمریکا و اروپا علیه ایران متحد نشوند ولی حرف از هولوکاست توسط احمدی نژاد که از روی نادانی ایشان و یا عامدانه توسط ایشان گفته شد، باعث شد اروپا و آمریکا با هم علیه ایران متحد شده و باعث شود کشور به ورطه سقوط پیش رود.
عبدالعلیزاده گفت: ۸ سال دولت احمدی نژاد، دروغ در ایران نهادینه و فساد مالی در کشور پایه ریزی شد.

وی افزود: در دولت احمدی نژاد۳۰۰۰ میلیارد تومان اختلاس شد عددی که رقم بسیار بزرگی است و نهادینه شدن فساد در کشور بعنوان یکی از سوغات های احمدی نژاد در کشور شد.

وزیر مسکن دولت اصلاحات تصریح کرد: در دولت اصلاحات، کوچکترین فساد مالی یا فساد اخلاقی نبود اما آنانی که مدعی بودند دولت احمدی نژاد پاکدست ترین دولت است باید استغفار کنند زیرا دولت خاتمی پاکدست ترین دولت کشور بود.

رئیس سازمان شستا اظهار کرد: سال ۸۸ سالی خاص بود، بعد از آن انتخابات، احمدی نژاد چهره واقعی خود را با مخالفت با رهبری نمایش گذاشت. همه روسای‌ جمهور، معاون اول و وزرای خود را با رهبری هماهنگ کردند ولی احمدی نژاد معاون اول خود را بدون هماهنگی با رهبری، انتخاب و مشایی را به این سمت منصول کرد. حتی نامه رهبری مبنی بر تغییر معاون اولی را نیز بی جواب گذاشت تا اینکه رهبری خود آن نامه را علنی کردند. مدارای رهبری در طول ۴ سال باعث شد دوران احمدی نژاد به اتمام برسد وگرنه ایشان اصلا قرار بر تبعیت از رهبری و نظام نداشتند.

عبدالعلیزاده گفت: رای ۹۲ نتیجه همکاری مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی بود که نه تنها نشان داد اصلاحات زنده است بلکه باعث شد دولت اعتدال و خردورزی روی کار آید.

وی افزود: احمدی نژاد به دستور اربابانش ایران را به چاه انداخت و کسی انتظار نداشت ایران از چاه که همانا آن قطعنامه ها بود، خارج شود، انتظار این بود که ایران مانند کشورهای دیگر که ذیل قطعنامه های فصل ۷ منشور سازمان ملل قرار گرفته بودند، دچار جنگ و درنهایت تغییر حکومت شود اما دولت روحانی توانست با عملکردش و دیپلماسی و برجام کشور را به ساحل آرامش برساند.

وزیر مسکن دولت اصلاحات تصریح کرد: متاسفانه صداسیمای میلی در آن زمان نگذاشت مردم شیرینی برجام را حس کنند، برجام برای اولین بار در طول تاریخ ایران "برد برد" بود که نتیجه قدرت دیپلماسی و قدرت مذاکره دولت روحانی بود.

رئیس سازمان شستا اضافه کرد: حالا که با تلاش های دولت تدبیر و امید ایران از چاه درآمده و میخواهد روی ریل حرکت کند، برخی پهلوانانه آمده اند برای ابراز وجود. ایران در قفل و زنجیر اکنون با دنیا مراوده دارد.

عبدالعلیزاده درباره یارانه ها گفت: این نوع پرداخت یارانه، یکی از خیانت های احمدی نژاد بود. خیانتی که ملت را گدای دست دولت کرد، در حالی که یارانه ها باید تنها به قشر مستضعف جامعه پرداخت می شد.

وی عنوان کرد: بحث روحانی، قالیباف یا رئیسی نیست بحث اینست که حالا که کشور از چاه درآمده و در مسیر توسعه قرار گرفته آیا میخواهیم دوباره به چاه برگردیم یا کشور با اعتدال حرکت کند. این بار اگر به چاه بیافتیم دیگر نخواهیم توانست از آن خارج شویم.

این فعال سیاسی درباره سایر کاندیداها اظهار کرد: رئیسی که تا یک ماه قبل گفته بود نمی آیم، حالا به یکباره برنامه رو میکند. قالیباف با برنامه است، ۱۲سال شهر را فروخته تا کوچه ها را تمیز کند، در تهران تراکم غیرقانونی فروخته شده تا شهر توسعه نامتوازن داشته باشد، تهران فدا شده تا شهرداری تهران با شهرفروشی، توسعه پیدا کند. حالا ایشان میخواهد با کشور فروشی، به مردم پول دهد. آنان قهرمان قطع رابطه با دنیا هستند.

عبدالعلی زاده در پایان گفت:آینده کشور با خردورزی و حقوق شهروندی بهتر است یا سرکوب و فروش کشور.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 644790
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.