به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، ۱۹ کارآفرین برتر حوزه کسب و کارهای خرد و کوچک صبح امروز جمعه تجلیل شدند.

پرداخت ۲۲۸۱میلیارد ریال تسهیلات برای کارآفرینان
در مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر، جعفر قلی‌پور مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی با اشاره به پرداخت ۲۲۸۱ میلیارد ریال تسهیلات در سطح استان گفت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی و طرح های اشتغالزا از سال ۹۲ تاکنون ۲۶۹۴۵ فقره تسهیلات به ارزش ۲۲۸۱میلیارد ریال با اشتغالزایی ۹۲۸۷ نفر در سطح استان پرداخت شده است.
وی افزود: همچنین با انتخاب شهر تکاب بعنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی قرار است تا پایان امسال ۳ روستای این شهرستان و همچنین یک روستا از شهرستان های دیگر استان را بعنوان روستاهای بدون بیکار تبدیل کنیم.

نباید تسهیلات بانکی پشتوانه ایجاد بنگاه اقتصادی باشد
نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم با تقدیر از مسئولین استان بخاطر توجه به کسب و کارهای خرد و کوچک گفت: یکی از دلایل اینکه به کسب و کارهای خرد و کوچک توجه میشود اینست که درصورت دچار مشکل شدن این بنگاه ها میتوان با هزینه ای اندک اقدام به تغییر نحوه تولید کرد درحالی که در بنگاه ها و واحدهای بزرگ درصورت بروز مشکل، ضرر و زیان هنگفتی برای سرمایه کشور رخ می دهد.
وی افزود: یکی از دلایل ضعف استان آذربایجان غربی در صنعت، توجه بیشتر به وام و تسهیلات بانکی است که باید کارآفرین و صنعتکاران باید بتواند بخش اعظمی از سرمایه اولیه ایجاد یک بنگاه اقتصادی را تامین کنند و پشتوانه کمتری از بانک ها دریافت کنند.

برجام روند ورود سرمایه گذاران به کشور را ایجاد کرد
قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی به تاکید بر اجرای اولویت دار طرح هادی در روستاهای مورد توجه گردشگران گفت: در سال ۹۶ سیاست صادرات محور بودن تولید را مدنظر قرار دادیم تا با استفاده از آن امکان بهبود وضع اشتغال و فروش را داشته باشیم.
وی اضافه کرد: در راستای توجه به صنعت و تولید و کمک به کارآفرینان، از مسئولین ارگان های مختلف درخواست کرده ایم در روند صدور مجوز تسریع بخشند و اگر مشکلاتی در این زمینه دارند برای ارائه راهکار با ما ارتباط برقرار کنند.
استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: برجام یکی از برنامه هایی بود که باعث شد روند ورود سرمایه گذاران و دستگاه ها به کشور ایجاد شود.
سعادت در پایان رونق بخشان عرصه صنعت و تولید را جهادگر نامید.

در پایان این مراسم از ۱۹ کارآفرین برتر حوزه کسب و کارهای خرد و کوچک تجلیل شد.

عکاس: علی غیور

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 644558
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.