چهارمین رویداد شتاب آذربایجان(روشا) برگزارشد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی نادر صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی در این مراسم با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه کاندیداهای ریاست جمهوری به اشتغال جوانان و تعالی بخشی اقتصاد کشور اعلام امادگی کردند.
وی با بیان اینکه برای راه اندازی شرکت فن آوری الکترونیک در استان از ۱۸سال پیش هنوز پیشرفت چندانی نداشته است افزود:  شهرک و پارک فن آوری از دهه ۶۰میلادی در اروپا و کشورهای پیشرفته رخ داده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با ابراز خرسندی از ایجاد شهرک های فن آورانه و مراکز رشد در آذربایجان‌ غربی تصریح کرد: جوانان با فعالیت در شهرک های فن آوری کارگاه هایی ایجاد کرده  و خواستار تبدیل ایده ها به کسب و کار هستند.
صفرزاده با اشاره به کتاب موج ۳ تافلر افزود: تافلر در موج سوم  به فن آوری اطلاعات و فرا صنعتی اشاره  کرده است که مربوط به قرن ۲۰ بوده واکنون موج ۴ یعنی موج نرم که مربوط به کارهای دانش پژوهان تحول گرا و ایده پردازان کسب و کار است.
وی اظهار کرد: دولت در سند چشم انداز توسعه از شرکتهای دانش بنیان حمایت میکند و جامعه هدف قرارداده است.
وی گفت: درگذشته جوانان به دنبال استخدام دولتی و کارخانجات بودند ولی امروزه با ارایه ایده های برتر و فن اورانه در قالب کسب و کارهای کوچک بهره مند شده و این کسب و کارهای نوآورانه موجب رشد معیشت صاحب ایده و جامعه شده است.
صفرزاده با بیان اینکه ایران از لحاظ رشد علمی پیشرفت خوبی دارد تصریح کرد: متاسفانه پایه علمی ضعیف کشور باعث شده رشد علمی ما باوجود درصد بالا،نسبت به کشورهای پیشرفته محسوس نباشد.
وی با آرزوی توفیق به ایده پردازان رویداد شتاب آذربایجان غربی گفت: امید است ایده پردازان با تلاش و فکر برتر  برای حل مسایل مبتلا به بشریت و ایجاد آینده ای بهتر این ایده ها را عملیاتی کنند.
حسن حیدری ریس پارک علم و فن اوری استان نیز در ادامه جلسه افزود: طبق مطالعات انجام شده ، اکثریت کسب و کارهای صورت گرفته در دنیا در ۲دهه اخیر از طریق استارتاپ بوده است.
حیدری با بیان اینکه پارک علم و فن آوری آذربایجان غربی با برنامه ریزی ۳رویداد شتاب را در استان برگزار کرده و امروز چهارمین رویداد برگزار می شود گفت: این رویداد کارآفرینی در ۵۴ساعت برگزار می شود.
وی با بیان اینکه با برگزاری ۴رویداد شتاب شاهد شکل گیری کسب و کار جدید در استان خواهیم بود اظهار کرد: در تلاش هستیم بعد از ماه رمضان نیز ۵رویداد شتاب شهرستانی در آذربایجان غربی برگزار شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.