علیرضا رادفر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مدت تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که از امروز /پنجشنبه/ آغاز شده است، یک هفته ادامه دارد و 24 ساعت پیش از آغاز انتخابات و ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 28 اردیبهشت به پایان می رسد.
وی با اشاره به اینکه رای گیری در آذربایجان غربی در 2 هزار و 616 شعبه اخذ رای انجام می شود، اضافه کرد: از این تعداد، یک هزار و 723 شعبه ثابت و 893 شعبه سیار است که فرآیند اخذ رای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را انجام می دهند.
وی اضافه کرد: هزار و 2 صندوق شامل 32 صندوق سیار و 970 صندوق ثابت در شهرها و هزار و 515 صندوق روستایی شامل 771 صندوق سیار و 734 صندوق ثابت به طور مشترک برای برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است.
رادفر گفت: با توجه به حد نصاب نرسیدن تعداد کاندیداها در برخی روستاها، 99 صندوق شامل 80 صندوق ثابت و 19 صندوق سیار تنها به انتخابات ریاست جمهوری اختصاص یافته است.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: صلاحیت 91 درصد از داوطلبان معادل 13 هزار و 38 نفر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان غربی احراز شده که یک هزار و 927 نفر از این تعداد معادل 82 درصد ثبت نام کنندگان در شهرها و 11 هزار و 111 نفر معادل 93 درصد ثبت نام کنندگان در روستاها، برای راهیابی به شوراهای اسلامی رقابت می کنند.
وی ادامه داد: لیست این افراد توسط فرمانداران هر شهرستان به اطلاع مردم خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان در روز جمعه 29 اردیبهشت ماه امسال همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار می شود.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.