فردین میلانی صدر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت یازدهم فضایی به وجود آورد تا هنرمندان راحت تر به خلق آثار مختلف هنری بپردازند و برخی سدهای به وجود آمده در دولت های نهم و دهم در برابر هنرمندان را از میان برداشت.
وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم صدور مجوز را به خود ناشران واگذار کرد، گفت: افزایش حضور هنرمندان در مجامع بین المللی از دیگر گام های موثر دولت دکتر روحانی برای تعالی جامعه هنرمندان است.
وی ادامه داد: هنرمندان در دولت یازدهم در جشنواره ها و محافل بین المللی حضور یافتند و موفق به دریافت جایزه های اسکار شدند در حالیکه توجه به حضور سینماگران و هنرمندان در عرصه بین المللی در دولت های گذشته به باد فراموشی سپرده شده بود.
میلانی با بیان اینکه برخی از منتقدان، پاشنه آشیل دولت یازدهم را حوزه فرهنگی می دانند، افزود: رقبای دکتر وحانی به همین علت به مشکل تراشی در حوزه های مختلف هنری می پردازند و کنسرت ها را لغو می کنند.
نویسنده کتاب رئیس جمهور محبوب من و کارگردان سینما، همراهی با هنرمندان و فیلم سازان را نمونه بارز حمایت دولت یازدهم از جامعه هنرمندان عنوان کرد.
وی با بیان اینکه پروسه تولید فیلم، نمایشنامه، برپایی نمایشگاه و جشنواره در دولت یازدهم تسهیل شد، ادامه داد: دولت تدبیر و امید اگر این رویکرد را ادامه دهد، بدون تردید آینده روشنی در برابر هنرمندان ترسیم می شود.
میلانی اضافه کرد: اجرای برنامه های مختلف فرهنگی زمانبر است و با تداوم سیاست های دولت یازدهم اهداف و برنامه های متعالی در عرصه هنر به نتیجه می رسد و در غیر این صورت برنامه ها ابتر می ماند.
وی با بیان اینکه قرن 21 قرن حفظ فرهنگ است، گفت: در صورتی می توان آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی را در معرض دید همگان قرار داد که ارتباطات بین المللی بسط داده شود و این رویکرد در دولت دکتر روحانی وجود دارد.
وی افزود: با تداوم رویکردهای دولت روحانی حضور هنرمندان در محافل بین المللی قوت می گیرد و درهای پیشرفت به روی هنرمندان گشوده می شود.
به گزارش ایرنا هنرمندان بر اساس آنچه خودشان ادعا می کنند، در دولت یازدهم بر صندلی تکریم نشستند، بسیاری از مشکلات آنان حل شد و امید به جامعه فرهنگی برگشت.
امروز اجراهای صحنه‌ای 50 درصد افزایش پیدا کرده و با اعتمادسازی که بین دولت و هنرمندان صورت گرفته، موج مهاجرت نیز معکوس شده است.
برنامه دولت یازدهم و در ادامه آن دولت دوازدهم مردمی کردن فرهنگ و هنر و خارج کردن آن از حالت دولتی، پرورشی و گلخانه‌ای بوده و طبیعی است که چنین برنامه‌ای در قالب یک پروژه چند ساله به نتیجه می‌رسد.
8135 / 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.