مدیرعامل سازمان پیشگیری و رفع تخلفات شهری  شهرداری ارومیه گفت: طی 5 ماه گذشته، 400 نفر متکدی از سطح شهر ارومیه جمع آوری شده است.

بهروز فریورنیا در گفت و گو با ایسنا منطقه آذربایجان غربی، با بیان اینکه این تعداد متکدیان بعد از جمع آوری به مددسرای شهرداری ارومیه انتقال داده شده اند، اظهار کرد: مددسرا با هدف جمع آوری، ساماندهی متکدیان، حفظ منظر شهری توسط شهرداری ارومیه ساخته شده است که متکدیان بعد از اسکان و تشکیل پرونده به مراجع زیربط  انتقال داده می شود.

وی افزود: دو اکیپ گشت سیار در سطح شهر ارومیه جمع آوری متکدیان را بر عهده دارند.

فریورنیا با اشاره به دستگیری سرکردگان متکدیان در ارومیه، بیان کرد: طی یک عملیات منسجم با همکاری پلیس، سرکرده 3 باند متکدیان دستگیر و در بازجویی هایی به عمل آمده اعتراف کردند که تعداد 23 نفر کودک را بر سر چهار راه ها  گمارده و از هرکدام روزانه مبلغ 20 هزار تومان اخذ، که به مراه پرونده متشکله تحویل مقامات قضایی شد.

وی بیان کرد: مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری ارومیه  اجازه نخواهد داد عده ای سودجو با سوء استفاده از احساسات مردم و انجام اعمال غیرقانونی و تکدی گری در سطح شهر، سیمای شهری را دچار خدشه کنند و باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان و معضلات و مشکلات عدیده ای را برای شهر بوجود آوردند.

مدیر سازمان پیشگیری و رفع تخلفات شهری  شهرداری ارومیه از شهروندان در خواست کرد در راستای ایجاد شهری بدون تخلف از پرداخت هرگونه وجه و یا کمک به متکدیان خودداری و کمک های خود را به نهادهای خیریه و حمایتی ارائه تا به دست نیازمندان واقعی برسد، چرا که این امر باعث کاهش فعالیت اشخاص سودجو در زمینه تکدی گری می شود و تأثیر پیشگیرانه در بروز تخلفات شهری دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.