به گزارش ایرنا، معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در این نشست صمیمی گفت: دموکراسی در ایران تشریفاتی نیست و به طور کامل در کشور حاکم است به طوری که در تمام سطوح، مسئولان عالی رتبه کشور مثل رئیس جمهور از راه انتخابات توسط مردم انتخاب می شوند.
ایرج شجاعی اظهار کرد: انتخابات ایران تجلی اراده مردم است به طوری که قدرت مسئولان با انتخابات و اراده مردم کسب می شود، در 38 سال گذشته با برگزاری انتخابات مختلف این موضوع برای همگان اثبات شده است.
وی افزود: تصمیم گیری ها در شهر نیز در سطح عالی توسط شورای شهر اتخاذ می شود که اعضای آن هم با اراده مردم انتخاب می شود.
شجاعی با بیان اینکه خداوند توفیق خدمتگزاری به هر کسی را نمی دهد، گفت: بستر برای برگزاری انتخابات سالم، بدون شائبه و با نشاط آماده شده و مسئولان متولی برگزاری، اجرائی و نظارت همگی همدل برای تحقق کامل این هدف هستند.
وی با بیان اینکه همه در مقابل اراده و رای مردم تسلیم هستیم، بیان کرد: آنچه در اذهان مردم و در تاریخ ماندگار می شود رعایت قانون و اخلاق در انتخابات است.
فرمانده انتظامی مهاباد نیز در این نشست گفت: فرهنگ مهاباد زبانزد محافل است و این به خاطر نظم و انضباط و رفتار پسندیده مردم این خطه است.
سرهنگ فتاح بابانژاد اظهار کرد: آنچه در رقابت های انتخاباتی شورای اسلامی شهر و روستا باقی خواهد ماند دوستی ها است پس نباید رقابت بر صمیمت حاکم تاثیر بگذارد و موجب خدشه دار شدن سوابق خوب افراد شود.
وی افزود: از 101 نفر نامزد شورای اسلامی مهاباد هفت نفر موفق به راه یابی به شورای شهر می شوند پس طبیعی است حفظ اخلاق و نظم در اولویت است.
معاون دادستان شهرستان مهاباد نیز گفت: انتخابات نشان اقتدار نظام است و در واقع جشن ملی بوده و نشان دهنده همدلی مردم با مسئولان است.
علی مهر اظهار کرد: پیروزی تعدادی از نامزدها در انتخابات یا پیروز نشدن تعدادی دیگر، طبیعت انتخابات است بنابراین رعایت قانون در رقابت های انتخاباتی، قبل از رای گیری و پس از رای گیری نشان دهنده فرهنگ و شخصیت افراد است بر این اساس با متخلفان و قانون شکنان برخورد جدی خواهد شد.
تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 21 اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود.
در انتخابات شوراهای شهرستان مهاباد 138 روستای حایز شرایط انتخابات شورای های اسلامی روستا و 2 شهر مهاباد و خلیفان است که در مجموع 442 عضو شورا در این شهرستان انتخاب خواهند شد.
61 شعبه اخذ رای و 320 صندوق برای برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان پیش بینی شده است.
از این تعداد شعبه اخذ رای 61 شعبه در شهر مهاباد و 99 شعبه روستایی در بخش مرکزی و خلیفان است، در واقع در هر شعبه یک صندوق مختص انتخابات ریاست جمهوری و یک صندوق مختص انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا است.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت دارای 2 بخش خلیفان و مرکزی بوده که در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا بر اساس اعلام شورای نگهبان همزمان با دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت امسال برگزار می شود.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.