همزمان با سفر چیت چیان  وزیر نیرو به آذربایجان غربی،دو طرح آبیاری و زهکشی در ماکو و پلدشت به بهره برداری رسید.
 به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، طرح های افتتاح شده شامل توسعه بهره برداری از رودخانه ارس در محدوده آذربایجان غربی برای استفاده از حق آبه کشور از رود مرزی ارس و طرح شبکه آبیاری و زهکشی دشت شهید قنبری ماکو بودند که بصورت همزمان و بصورت ویدئو کنفرانس افتتاح و به بهره برداری رسیدند.
شاهین علیزاده، فرماندار شهرستان ماکو در آئین افتتاح این طرح ها با تقدیر از زحمات و تلاشهای عوامل فنی و اجرایی گفت: عمران، توسعه و آبادانی مناطق محروم و کم برخوردار جزو دغدغه های مسئولین نظام می باشد و این طرحها برای توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی و تولید منطقه بسیار تاثیر گذار خواهد بود. 
وی با بیان اینکه اجرای این گونه طرحها میراثی ماندگار برای آیندگان خصوصا نسل جدید است افزود: دولت یازدهم توانست علیرغم محدودیت های مالی که داشت طرحهای که روند ساخت آنها از سالهای قبل شروع شده بود را به پایان برساند.
 علیزاده، میزان اعتبار هزینه شده براین طرحها را 23 هزار و 575 میلیارد تومان عنوان و خاطر نشان کرد: با همراهی و همدلی مسئولین نظام و مردم و همچنین حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی و بخش خصوصی می توان به سرعت رشد، توسعه و آبادانی کشور افزود.
خیاطی، نماینده مجری طرح نیز در این مراسم گفت: طرح توسعه و بهره برداری از رودخانه مرزی ارس در محدوده آذربایجان غربی برای استفاده از حق آبه کشور از رودخانه ارس به منظور ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و ایجاد فضای گردشگری در منطقه محروم اراضی حاشیه جنوبی رودخانه ارس از طریق اجرای سازه های آبی متنوع طراحی و اجرا شده است.
وی افزود : در حال حاضر در قالب اجرای این طرح سد مخزنی کرم آباد با حجم تنظیمی سالانه 57 میلیون متر مکعب، ایستگاه پمپاژ کرم آباد با ظرفیت 5/5 متر مکعب در ثانیه ، خط انتقال اصلی آب به طول 21 کیلومتر و شبکه آبیاری و زهکشی با وسعت خالص 19250 هکتار اجرا و برای آن  728میلیارد و 761 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
" خیاطی "در خصوص طرح  شبکه آبیاری و زهکشی دشت شهید قنبری نیز گفت: این طرح در 5384 هکتار اجرا شده و برای اجرای آن 66 کیلومتر کانال ، 15 دستگاه آب بند انحرافی و 70 کیلومتر هم جاده سرویس احداث شده است.
وی افزود: برای اجرای این طرح هم که از سال 1385 شروع شده بود 700 میلیارد ریال هزینه شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.