رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران درحوزه ماشین آلات کشاورزی به خودکفایی رسیده ایم.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی کامبیز عباسی در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی و ماشین الات ، باغبانی، نهادها و آبیاری و آبرسانی در ارومیه برگزار شد با بیان اینکه کیفیت ماشین الات کشاورزی ارتقا یافته است افزود: بیش از 90 درصد ماشین آلات مکانیزه ساخت داخل بوده و این خوداتکایی در حوزه ماشین آلات کشاورزی نماد کامل اقتاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه  طراحی و تولید نزدیک به ۴۰ فن آوری نوین در حوزه کشاورزی از قبیل ‌دستگاههای سامانه ضد تگرگ، ضد سرمازدگی و کشاورزی حفاظتی در سطح کشور در طی فعالیت دولت تدبیر و امید انجام شده است تصریح کرد:سالانه نزدیک به یک میلیون و200 هزار هکتار از ارضی کشاورزی تحت عملیات حفاظتی با 99 درصد تکیه بر صنعت بومی و داخلی کشور انجام می شود.

عباسی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید 3 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای مکانیزاسیون ماشین آلات کشاورزی جذب شده است خاطر نشان کرد: در مجموع تاکنون بیش از 5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و تسهیلات بانکی در مکانیزه کردن ماشین الات و ادوات در کشور هزینه شده است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: ۸۰ هزار دستگاه انواع تراکتور زراعی و باغی و ۱۸۰ هزار دستگاه انواع ادوات دنباله بند خریداری و موجب افزایش ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی کشور شد.

وی تصریح کرد: 180میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان آذربایجان غربی در طی ۴ سال اخیر انجام شده است که معادل سرمایه گذاری سراسر کشور در این زمینه قبل از آغاز فعالیت دولت یازدهم است.

عباسی ادامه داد: 180  میلیارد تومان آورده شخصی با افزودن 20 درصد کشاورز و خریدهای نقدی 250 میلیارد تومان در توسعه مکانیزاسیون آذربایجان غربی سرمایه گذاری شده است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه به طورمیانگین 150 تا 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری نسبت به قبل در دولت تدبیر و امید در مکانیزاسیون ادوات کشاورزی انجام شده گفت: 80  هزار دستگاه تراکتور، 180 هزار ادوات تخصصی خریداری شده است.

وی درخصوص استاندارد سازی ماشین آلات کشاورزی گفت: طی 3 سال گذشته یک هزار و 100 استاندارد سازی بر روی ماشین الات کشاورزی انجام شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.