اسمعیل کریم زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به رشد اعتبارات بخش مکانیزاسیون در دولت یازدهم به بیش از یک هزار میلیارد ریال در آذربایجان غربیافزود: در دولت تدبیر و امید توجه به استفاده از تکنولوژی های نوین در کشاورزی بیشتر شده و اعتبارات این بخش از 282 میلیارد ریال در سال 92 به بیش از 567 میلیارد ریال در سال 95 رسیده است.
وی با بیان اینکه 2 هزار و 339 عدد انواع ادوات کشاورزی در استان خریداری شده است، افزود: 2 هزار و 623 تراکتور و 107 کمباین در دولت یازدهم و با حمایت های بخش کشاورزی به صنعت کشاورزی استان اضافه شده است.
وی بیان کرد: آذربایجان غربی یکی از استان های برتر در حوزه کشاورزی کشور بوده و 2.3 درصد مساحت قابل زراعت کشور را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی با این آمار حدود 6 درصد محصولات اساسی و استراتژیک کشور را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به این که یکی از راه های رسیدن به کشاورزی پایدار استفاده از تکنولوژی روز کشاورزی است، اضافه کرد: استفاده از علم روز متخصصان و تجربه های افراد مجرب برای رشد بهتر بخش کشاورزی از اولویت‌های ماست تا بتوانیم حرکت مثبت تخصصی را در شرایط اقتصادی موجود داشته باشیم.
وی ادامه داد: رونق ضریب مکانیزاسیون، بالا بردن راندمان تولید، پایین آوردن هزینه های کشاورزی و حمایت از تولید از اهداف سالانه برگزاری نمایشگاه بخش کشاوزری در استان است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی همواره یکی از استان های پیشرو در عرصه کشاورزی در کشور به شمار می رود و در برخی از محصولات از جمله سی، چغندرقند و انگور رتبه های برتر کشوری را داراست.
8135/ 2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.