اسعد خضری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه، ایجاد اشتغال و انجام فعالیت های اقتصادی و کشاورزی این کارخانه برای سامان دهی، جمع آوری و فروش محصولات کشاورزی اشنویه به خصوص گیلاس و سیب ایجاد می شود.
وی افزود: گیلاس و سیب با آب و هوای مدیترانه ای که اشنویه دارد دارای کیفیت بسیار خوب بوده و حتی قابلیت صادرات را دارد ولی به علت نبود امکانات مختلف این محصول به عنوان محصول درجه چندم خریداری می شود و کشاورزان به حقوق واقعی خود نمی رسند.
خضری گفت: امسال ساخت این کارخانه برای فرآوری و بسته بندی مناسب محصولات کشاورزی اشنویه با پنج تا 6 خط تولید آغاز می شود و تعاونی باغداران شهرستان نیز در این راه همکاری می کنند تا اولین کارخانه شهرستان به بهره برداری برسد.
وی اظهار کرد: اقلیم مدیترانه ای اشنویه قابلیت رشد میوه های دانه دار و هسته دار را فراهم آورده است چندین رقم گیلاس در این شهرستان به عمل می آید و یکهزار و 300 هکتار باغ گیلاس وجود اما به علت نبود میدان تره و بار این محصول منحصر به فرد به صورت تازه خوری و کمترین قیمت عرضه می شود.
فرماندار اشنویه گفت: شهرداری، جهاد کشاورزی، بخش خصوصی و مردم باید هر چه سریعتر میدان تره و بار این شهرستان را راه اندازی کنند و تعاونی روستایی اشنویه نیز برای ایجاد تسهیلات مناسب برای نگهداری میوه سردخانه هیدروژنی راه اندازی کرده که محصولات نگهداری شوند.
خضری اضافه کرد: 130 هزار تن سیب زرد و قرمز نیز سالانه در اشنویه تولید می شود که مشکل بسته بندی و بازاریابی دارند که با ایجاد میدان تره و بار و کارخانه فرآوری این مشکلات برطرف می شود که بر اساس پی گیری های انجام شده امسال اقدامات اساسی در این خصوص انجام می شود.
شهرستان اشنویه با بیش از 70 هزار نفر جمعیت در آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.