امام جمعه ارومیه بر توسعه معنویات در امور فرهنگی و ادبی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی در جلسه اتاق فکر جشنواره شعر رضوی و کنگره ادبی عقیله العرب آذربایجان غربی، نشر معنویات در امور فرهنگی،ادبی و هنری را لازم و مهم دانست و افزود: در برگزاری کنگره و جشنواره شعر نیز مسیر فعالیت ها در راستای رشد بیشتر معنویات در امور باشد.

وی با اشاره به اشکال مختلف صدقات جاریه تصریح کرد: پرداختن به مسائل فرهنگی و توجه به نشر ان در جامعه از مصادیق صدقات جاریه بوده و اثرات آن در جامعه از صدقات مادی بیشتر است.

حجت الاسلام قریشی کارهای فرهنگی و هدایت افراد به انجام چنین فعالیتهایی بسیار تاثیرگذار و مهم است افزود: جشنواره شعر رضوی و برگزاری کنگره عقیله العربی حضرت زینب از فعالیت های فرهنگی ارزشمندی است که باید تداوم بخشید.

وی با اشاره به اینکه جشنواره شعر رضوی در سطح بین المللی برگزار می شود خاطر نشان کرد: سطح جشنواره باید طوری برگزار شود که واقعا در سطح بین المللی باشد تا در برابر میهمانان خارجی رسالت و اهمیت این کار فرهنگی به شکل شایسته نشان داده شود.

امام جمعه ارومیه استفاده از ظرفیت طلاب و اساتید دانشگاه در اتاق فکر جشنواره شعر رضوی  و کنگره شعر عقیله العرب حضرت زینب لازم دانست و افزود:بهتر است ازپتانسیل اساتید متخصص در این حوزه، طلاب محصل در حوزه های علمیه قم و نمایندگان طلاب استان در قم برای بهره مندی از توانمندی آنها در برگزاری هرچه بهتر کنگره و جشنواره استفاده کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.