به گزارش ایرنا کلنگ زنی این بیمارستان با عنوان آیت الله هاشمی رفسنجانی عصر روز شنبه در جریان سفر سیدحسن قاضی زاده هاشمی به آذربایجان غربی و با قابلیت ارتقا به یکهزار تخت انجام شد.
میزان اعتبار مورد نیاز برای این طرح بهداشتی و درمانی چهار هزار میلیارد ریال بوده که از محل بودجه عمومی تامین شده و این بیمارستان در زمینی به مساحت 450 هزار مترمربع و زیربنای 75 هزار مترمربع و در 10 طبقه احداث می شود.
بخش های این بیمارستان شامل بخش داخلی، جراحی عمومی، داخلی اعصاب، عفونی، اورولوژی، سوختگی، گوش حلق و بینی، کودکان، ارتوپدی، روانپزشکی، انژیو گرافی، تصویر برداری، سنگ شکنی، آزمایشگاه تشخیص طبی و درمانگاه های تخصصی و فوق تحصصی است.
این طرح بر اساس پیش بینی ها سال 99 به بهره برداری می رسد و در کنار آن، بیمارستان روانپزشکی 100 تختخوابی و خوابگاه 400 تختخوابی نیز احداث می شود.
به گزارش ایرنا همزمان با سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آذربایجان غربی بهره برداری از مرکز مطالعات کوهورت دریاچه ارومیه، توسعه بیمارستان 137 تختخوابی بوکان، بیمارستان خیریه امید، بیمارستان تخصصی قلب بخش خصوصی، مرکز جراحی محدود چشم آفتاب و مجتمع خدمات سلامت ارومیه به بهره برداری رسید.
همچنین کلنگ احداث بیمارستان تخصصی زنان ارومیه و بیمارستان 600 تختخوابی این شهرستان نیز بر زمین زده شد.
بازدید از بیمارستان میاندوآب و طرح احداث اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) و آزمایشکاه مرجع ارومیه از برنامه های دیگر سفر یک روزه وزیر بهداشت به آذربایجان غربی بود.
آذربایجان غربی در زمان حاضر با سه میلیون 265 هزار نفر جمعیت، دارای 30 بیمارستان با چهار هزار تخت بیمارستانی است.
7125/3072 ** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.