مسئول برنامه‌های اقتصاد مقاومتی معادن استان آذربایجان‌غربی از طرح احداث واحد سنگبری و مصنوعات سنگی در سال 96 در شهرستان تکاب خبر داد و گفت: از اهداف این برنامه ایجاد میانگین 207 فرصت شغلی مستقیم در سال است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، یعقوب پورآقابیگ در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به منظور اجرا در شهرستان تکاب در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار داشت: امسال مطالعه پهنه معدنی جنوب استان با محوریت تکاب در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: از اهداف این برنامه شناسایی نقاط ظرفیت‌دار وجود ذخایر فلزی در شش ماهه نخست و واگذاری آنها به فعالان معدنی براساس قوانین و مقررات است.

مسئول برنامه‌های اقتصاد مقاومتی معادن استان آذربایجان‌غربی از طرح احداث واحد سنگبری و مصنوعات سنگی در سال 96 در این شهرستان خبر داد و گفت: از اهداف این برنامه ایجاد میانگین 207 فرصت شغلی مستقیم در سال است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر هدف‌گذاری امسال طرح احداث واحدهای سنگبری و مصنوعات سنگی نیز تکمیل واحدهای نیمه تمام و امکان سنجی ایجاد واحدهای جدید است.

پورآقابیگ با تاکید بر جبران خسارات ناشی از اکتشاف یا بهره‌برداری مواد معدنی به منابع طبیعی شهرستان تکاب افزود: از اهداف این برنامه نیز اجرای طرح‌های احیای منابع طبیعی و بازسازی سینه‌کارهای اکتشافی و معدنی شهرستان تکاب است.

وی با اشاره به طرح پیاده‌سازی مانیتورینگ مواد معدنی شهرستان تکاب در سال 96 اظهار داشت: این برنامه با هدف نظارت لحظه به لحظه فعالیت‌های معدنی شهرستان تکاب انجام شده و هدفگذاری امسال، صدور مجوز و احداث یک واحد مونیتورینگ در جاده تکاب-بیجار است.

مسئول برنامه‌های اقتصاد مقاومتی معادن استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال احداث مجتمع طلا و جواهر در دستور کار قرار دارد بیان کرد: در این رابطه امکان‌سنجی و مکان‌یابی احداث مجتمع طلا و جواهر و مصنوعات سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در شهرستان تکاب از اهداف پیش‌رو به حساب می‌آید.

 وی از پایش و احیای معادن غیرفعال و نیمه فعال شهرستان تکاب خبر داد و گفت: این برنامه با هدف افزایش ظرفیت تولید و افزایش اشتغال بخش معدن شهرستان تکاب صورت گرفته و در این رابطه هدفگذاری امسال، فعال‌سازی حدود 20 واحد معدنی غیرفعال و نیمه فعال و احیای 200 فرصت شغلی است.

پورآقابیگ با اشاره به پایش و احیای واحدهای راکد صنعتی شهرستان تکاب افزود: هدف این برنامه، افزایش ظرفیت تولید و افزایش اشتغال بخش صنعت شهرستان تکاب و از سوی دیگر هدف‌گذاری سال 96 نیز فعال‌سازی 10 واحد صنعتی دارای مجوز فعالیت در شاخه معدن و فرآورده‌های معدنی و احیای 70 تا 110 فرصت شغلی است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.