وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ارومیه گفت: مجموعه تحقیقات سلامت حاشیه نشینان دریاچه ارومیه بعنوان یکی از بخش های مهم مرکز مطالعه کوهورت دریاچه ارومیه خواهد بود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در بدو ورود به ارومیه و در آئین افتتاح مرکز مطالعه کوهورت دریاچه ارومیه گفت: مجموعه تحقیقات سلامت حاشیه نشینان دریاچه ارومیه بعنوان یکی از بخش های مهم این مرکز خواهد بود که پروژه های تحقیقاتی زیادی در مورد تاثیرات تغییرات اقلیمی خشکی دریاچه ارومیه بر روی سلامت مردم منطقه در آن در حال انجام است.

وی به موضوع سفرش به استان اشاره و افزود: امروز در سفر به آذربایجان غربی شاهد افتتاح و کلنگ زنی پروژه های حوضه سلامت از جمله بیمارستان بوکان و مرکز تحقیقات کوهورت دریاچه ارومیه خواهیم بود.

وزیر بهداشت و درمان  تصریح کرد:  گرچه استان آذربایجان غربی هم اکنون وضعیت نسبتا مطلوبی در شاخص سلامت دارد ولی برای رسیدن به شرایط ایده آل باید تلاش های زیادی صورت گیرد که خوشبختانه با برنامه های انجام شده میتوانیم شاهد رسیدن آذربایجان غربی به شاخص های بین المللی باشیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: دولت با وجود مشکلاتی که داشت توجه ویژه ای را به نظام سلامت معطوف کرد و اگر بتوانیم همین روند را ادامه دهیم نظام سلامت کشور ظرف چند سال آینده با رسیدن به یک نظام قانون مند از نظر شاخص ها نیز به طرح مطلوبی خواهد رسید.

وی افزود: هر دولتی بر روی کار بیاید باید توجه ویژه ای به نظام سلامت داشته باشد و نمی توان تنها با شعار دادن وضعیت سلامت را بهبود بخشید.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.