مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت: مسئولان به جد پیگیر تحقق حقوق شهروندی دراستان باشند .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی هوشنگ عطاپور در کارگروه حقوق شهروندی که در محل استانداری برگزار شد، دولت تدبیر و امید تحقق حقوق شهروندی را به عنوان یکی از اساسی ترین برنامه خود با جدیت دنبال می کند،گفت: مسئولان به جد پیگیر تحقق حقوق شهروندی دراستان باشند وصرفا به حضور در جلسات بسنده نکنند .

وی ادامه داد: ضرورت آگاهی اقشار مختلف جامعه از حقوق شهروندی در همه کارها ضرورت دارد و مسئولان دستگاه های اجرایی  در این راستا اقدام و در جامعه  نهادینه شود و شهروندان از مسئولان حقوق خود را مطالبه کنند .

عطاپور به تشکیل کارگروه حقوق شهروندی در استان ها اشاره و خاطرنشان کرد: در آذربایجان غربی این کارگروه به ریاست استاندار تشکیل و آغاز بکار کرده که در نخستین جلسات آن، موضوع اولویت های حقوق شهروندی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی از تشکیل 7 کمیسیون و 3 کمیته ذیل کارگروه حقوق شهروندی استان برای پیشبرد برنامه های حقوق شهروندی در استان خبر داد و افزود: 7 کمیسیون شامل کمیسیون سلامت، کیفیت زندگی و محیط زیست پایدار- عدالت اجتماعی و کرامت انسانی- آزادی های مدنی و شفافیت در روابط اقتصادی و اجتماعی- رفاه اجتماعی و اشتغال- مشارکت اجتماعی، پاسخگویی مسئولان- کمیسیون اقتصادی و کمیسیون امور فرهنگی و آموزشی و همچنین 3 کمیته شامل کمیته بازرسی و ارزیابی عملکرد، کمیته آموزش و اطلاع رسانی و کمیته بانوان، کودکان و معلولین ذیل کارگروه حقوق شهروندی استان بنا به پیشنهاد دستگاهها و بررسی های انجام گرفته است .

وی تصریح کرد: در راستای  اجرای حقوق شهروندی در استان نسبت به سایر استانها عقبیم لذا باید بیش از پیش وارد عمل شویم  و مدیران  وارد انجام برنامه های عملیاتی در راستای حقوق شهورندی شوند .

وی از برگزاری دوره حقوق شهروندی برای شهروندان در شهرداری ها خبرداد وگفت: در راستای اجرای حقوق شهروندی در استان همایش های  مطلوب رسانه و حقوق شهروندی و همایش ملی حقوق شهروندی جهاد دانشگاهی برگزار شده که قطعا برگزاری چنین همایشها در این سطح در اجرای حقوق شهروندی در سطح استان موثر خواهد بود .

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: موضوع اشتغال یکی از اولویت های حقوق شهروندی باید به جد پیگیری شود و بستر های لازم ایجاد تا دسترسی به فرصت های شغلی دراستان راحت فراهم شود .

وی ادامه داد: آذربایجان غربی جزو مناطق درگیر در جنگ 8 ساله دفاع مقدس بود، فرصت های سرمایه گذاری فراوانی در سالها گذشته از دست داده و بسیاری از شهرهای استان میزان بیکاری بالای 40 درصد است لذا باید به موضوع اشتغال درحقوق شهروندی توجه ویژه ای شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.