رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی، باغبانی، نهاده ها ، آبیاری و آبرسانی از 16 تا 19 اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان ارومیه خبرداد.

 اسمعیل کریم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان این مطلب  اظهار کرد: شناخت بازار، ایجاد فضای رقابتی جهت ورود به بازارهای جدید، جذب سرمایه‌گذاری کشاورزی، تبادل اطلاعات و تجربیات و انتقال یافته‌های علمی و فناوری‌های نوین، معرفی و ارائه محصول، معرفی کالا و خدمات جدید و سنجش توان رقابتی مشارکت‌کنندگان، تحقیق بازار و بازاریی از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود.

کریم زاده افزود: برپایی این نمایشگاه فرصت مغتنمی است تا توانمندی‌های بخش کشاورزی استان به نمایش گذاشته شود و با شناسایی نقاط ضعف و قوت در این حوزه از کشاورزی معیشتی و سنتی به سمت کشاورزی مدرن نائل شویم.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 80 موسسه و شرکت داخلی فعال در بخش کشاورزی و نمایندگان شرکت‌های معتبر خارجی و بین المللی برای حضور در نهمین نمایشگاه صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی استان اعلام آمادگی کرده اند که 34 درصد شرکت‌ها در حوزه کشاورزی و نهاده‌ها، 33 درصد در حوزه آبیاری و آبرسانی و 33 درصد ماشین‌آلات کشاورزی بوده است و همچنین فعالیت 13 درصد از شرکتهای شرکت کننده در حوزه دانش‌بنیان و تحقیقاتی بوده که در این نمایشگاه حضور می‌یابند که ظرفیت خوبی برای بهره‌برداری از خدمات این شرکت‌ها محسوب می‌شود.

کریم زاده با بیان اینکه حضور و مشارکت بهره ‌برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی در جهت تبادل اطلاعات و انتقال یافته‌های تحقیقاتی جدید و بازدید از نمایشگاه و اطلاع‌رسانی برای بازدید عموم و کشاورزان حائز اهمیت است، خاطر نشان کرد: حضور شرکت‌های بومی و تشکل‌های بخش کشاورزی در این نمایشگاه  در راستای شناساندن توانمندی های استان در بخش کشاورزی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رییس جهاد کشاورزی استان بیان کرد: برنامه‌های جنبی نیز در حین برگزاری نمایشگاه پیش‌بینی شده که برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله برنامه‌های جنبی به شمار می‌رود که در این راستا 4کارگاه آموزشی تخصصی کشاورزی با موضوعات مدیریت و توسعه کشاورزی حفاظتی ، سورت و بسته بندی و بازار یابی و بازار رسانی محصولات باغی و تعذیه و دفع آفات و بیماری های باغات  در محل نمایشگاه به صورت رایگان برگزار می‌شود و گواهی لازم نیز برای شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

کریم زاده  با اشاره به اینکه این نمایشگاه با حمایت معنوی سازمان جهاد کشاورزی استان توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود، افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، درجهت تبادل اطلاعات و انتقال یافته‌های تحقیقاتی جدید بین بهره برداران و تولید کنندگان بخش کشاورزی اهمیت بسزایی دارد.

لازم به ذکر است که 16 تا 19 اردیبهشت ماه سال جاری نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی باغبانی، نهاده‌ها، آبیاری و آبرسانی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی ارومیه برگزار می‌شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.