مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی: مقدمات ثبت جهانی برند فرش دستبافت افشار تکاب فراهم شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آربایجان غربی، اسکندری در آئین افتتاح جشنواره و نمایشگاه فرش دستباف تکاب گفت: برند فرش دستباف افشار تکاب ثبت ملی شده و مقدمات ثبت جهانی این برند نیز فراهم شده است.

 

جعفرصادق اسکندری افزود: برای حمایت از هنر صنعت قرش دستباف به زودی انجمن تخصص و صندوق حمایت از تولید کنندگان فرش دستباف آذربایجان غربی راه اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد:همچنین به منظور معرفی هرچه بیشتر فرش دستباف افشار تکاب ،هفته فرهنگی فرش تکاب  با حضور تجار و بازرگانان و فعالان حوزه فرش دستباف امسال در تهران برگزار خواهد شد.

اسکندری اظهار کرد: درحال حاضر از مجموع ۱۷ هزار قالیباف بیمه شده در آذربایجان غربی کمتر از یک هزار نفر در تکاب فعال هستند و تلاش می کنیم تعدا قالیبافان بیمه شده در تکاب امسال افزایش یابد.

فرماندار تکاب نیز در این جشنواره گفت: تلاش می کنیم از ظرفیت ها و استعدادهای شهرستان تکاب در زمینه فرش دستباف در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید و اشتغال استفاده کنیم.

ایرج ثقفی افزود: با توجه به ویژگی ها و کیفیت منحصربفرد فرش دستباف افشار تکاب، معرفی این هنر- صنعت لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: باید زمینه ای فراهم شود تا فرش دستباف تکاب از رکود خارج شود.

فرماندار تکاب گفت: بهبود وضعیت تولید و صادرات فرش دستباف تکاب می تواند گام بزرگی برای ایجاد اشتغال در تکاب باشد و در این راستا بیمه قالیبافان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

ثقفی اضافه کرد: برگزاری جشنواره ملی فرش دستباف آغازی برای حرکت به سوی توسعه پایدار تکاب بر مبنای ظرفیت های محلی محسوب می شود.

مشاور جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز در این جشنواره گفت: برنامه ریزی‌های دستگاه های اجرایی برای توسعه صنعت فرش دستباف تکاب باید بر اساس توانمندسازی خرید فرش دستباف توسط اقشار مردم شکل بگیرد.

مجید فرخی افزود: تحول در حوزه فرش دستباف زمینه ساز تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی در تکاب و توسعه این شهرستان بر محور تولید و اشتغال است.

وی ادامه داد: ایجاد بازار های مناسب برای عرضه فرش دستباف تکاب یکی از راهکار های توسعه و رونق این پتانسیل بالقوه تکاب است.

فرخی اظهار کرد: تامین منابع مالی برای توسعه حوزه فرش دستباف تکاب نیز مورد توجه قرار گرفته است.

در این جشنواره از چند تن از فعالان عرصه فرش دستباف تکاب تجلیل شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.