سردار عابدین خرم روز سه شنبه در آیین تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی و معلمان بسیجی در ارومیه افزود: هم اکنون اعتلای فرهنگ و ارزش های اسلامی در اولویت قرار دارد و الگوسازی توسط معلمان برای جوانان ایران اسلامی و آگاهی بخشی لازمه این اعتلا است.
وی اضافه کرد: باید به نهاد آموزش و پرورش نگاهی انقلابی و فرهنگی داشت که در این صورت این دستگاه می تواند نقش خود را بهتر از گذشته در توسعه و پیشرفت کشور رقم زند.
وی اظهار کرد: امروز به علت اقتدار نظام اسلامی در منطقه و جهان دیگر تهدید نظامی را برای کشور متصور نیستیم و مسائل فرهنگی و تربیتی در اولویت قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه باید از آثار آیت الله مطهری در راستای پیشرفت علوم انسانی بهره برد، گفت: علم، زمان شناسی و معرفت شناسی این عالم که با ایمان در آثار وی متجلی شده است، می تواند زمینه ساز توسعه علوم انسانی در جامعه باشد.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه شهید مطهری دارای شجاعت و شهامت برای مقابله با جریان های مختلف بود، افزود: این عالم بزرگوار فرهنگ غربی را با محتوا بررسی می کرد و سپس در مقایسه با فرهنگ اسلامی و تطبیق با فرهنگ غنی اسلام بر می آمد و نهی فرهنگ غربی را با استدلال ارائه می کرد.
وی گفت: معلمان ما باید امروز از این شیوه استفاده کنند تا جوانان و نوجوان را قانع کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این آیین اظهار کرد: این استان 312 شهید کارمند تقدیم انقلاب کرده است و از این تعداد شهید 143 نفر فرهنگی هستند.
فریدون سید مصطفوی بیان کرد: این نهاد در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی با 9 هزار معلم و فرهنگی در پای صندوق های رای و مشارکت بیش از یک هزار و 500 مدرسه یاری گر مسئولان بوده است.
این آیین با حضور مسئولان آموزش و پرورش، سپاه شهدا و 500 نفر از معلمان و مربیان در استان برگزار شد.
به گزارش ایرنا روز 12 اردیبهشت ماه به نام روز عقیدتی سیاسی در سپاه و روز معلم نامگذاری شده است.
آذربایجان غربی نیز دارای 38 هزار نفر فرهنگی است.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.