میرعلی اکبر بنی هاشمی روز سه شنبه در نخستین همایش مدیران عامل انجمن های حمایت از زندانیان آذربایجان غربی افزود: همه تلاش ما ایجاد شغل برای زندانی و ارائه مهارت های لازم در این خصوص و توانمندسازی خانواده های آنهاست زیرا تعداد زیادی از زندانیان در صورت داشتن شغل دوباره به زندان برنمی گردند.
وی اظهار کرد: نگاه صحیح و سیستمی برپایه توانمند سازی زندانی و خانواده آنها با توجه به ایجاد اشتغال پایدار از اهداف اصلی تشکیل انجمن های حمایت از زندانیان است.
وی اضافه کرد: انجمن هایی در برنامه های خود موفق می شوند که اشتغال پایدار ایجاد کنند و درآمد زایی داشته باشند و این نگاه با توجه به بیانات مقام معظم رهبری از اولویت های قوه قضائیه و سازمان زندانهاست.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه خانواده زندانی ها به صورت ناگهانی بی سرپرست می شوند، مددکاران انجمن های حمایت از زندانیان باید بسیار فعال باشند و تمهیداتی در نظر بگیرند تا قبل از تحت پوشش قرار گرفتن خانواده زندانی در ارگان های حمایتی که به طور معمول پروسه ای نسبتا طولانی دارد، بتوانند آنها را مورد حمایت انجمن قرار دهند.
وی ادامه داد: مدیران عامل انجمن های حمایت از زندانیان مددکاران گمنام عرصه آسیب های اجتماعی هستند و مسئولیت انجمن ها با توجه به فلسفه وجودی آنها در مقابل زندانیان و خانواده آنها بسیار مهم و حیاتی است چرا که گروهای هدف آنها اقشار آسیب پذیر جامعه هستند.
بنی هاشمی افزود: بین ادارات کل زندانها، آموزش فنی و حرفه ای و تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی تفاهم نامه همکاری منعقد شده که در راستای این تفاهم نامه گام های بلندی در خصوص توانمند سازی زندانیان و خانواده آنها برداشته می شود.
وی بیان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در قالب این تفاهم نامه با برگزاری کلاس های آموزشی کمک خوبی برای اشتغال زندانیان خواهد کرد.
وی اضافه کرد: با تعاملی که با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام گرفته، مقرر شده است زندانیان و خانواده آنها از وام های مناسب با بهره کم استفاده کنند و یا به صورت تعاونی کاری را آغاز کنند.
به گزارش ایرنا، نخستین همایش مدیران عامل انجمن های حمایت از زندانیان آذربایجان غربی ومرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندانیان استان با هدف هم اندیشی و در راستای ارتقای توانمندسازی خانواده زندانیان و تبیین سیاست های سازمانی برگزارشد.
از دیگر برنامه های این همایش برپایی کارگروهای تخصصی بین مدیران انجمن ها بود که نتایج این کارگروه ها ثبت و مقرر شد به صورت مصوبه درآید.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.