شهلا تاجفر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مخاطبان اصلی این طرح زنان سرپرست خانوار و زنان در معرض آسیب که بیشتر در محلات حاشیه نشین شهرها زندگی می کنند، انتخاب شده اند.
وی اظهار کرد: طرح توان افزایی و تاب آوری زنان با هدف ارتقای آگاهی ها و سطح سلامت روانی، جسمانی و اجتماعی زنان و خانواده ها و افزایش تاب آوری اجتماعی خانواده ها در مقابل آسیب های اجتماعی، تعارضات خانوادگی و زناشویی برگزار می شود.
وی اضافه کرد: در این طرح سازمان های مردم نهاد با همکاری اداره کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی، خانوارهای محلی را شناسایی می کنند.
وی بیان کرد: بعد از شناسایی خانوارهای محلی با توجه به نیازهای هر منطقه آموزش های لازم در کارگاه های تخصصی که با همکاری جهاد دانشگاهی استان برگزار می شود، ارائه خواهد شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: ارتقای آگاهی های روانی و اجتماعی مردم، وضعیت بهداشت روانی و سلامت جسمانی زنان و خانواده، توسعه مشارکت در امور شهری، افزایش فرهنگ شهرنشینی و کاهش آسیب های اجتماعی در راستای توانمند سازی زنان از اهداف اجرای این طرح است .
به گزارش ایرنا، زنان سرپرست خانوار در حالی توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مسایل فرهنگی و اجتماعی را از لابلای فضاسازی های بهانه تراشان درک کرده اند که تداوم سیاست های حمایتی دولت یازدهم در سال های آتی را برای رفع مشکلاتشان اجتناب ناپذیر می دانند.
40 هزار زن سرپرست خانوار در آذربایجان غربی تحت پوشش اداره کل کمیته امداد آذربایجان غربی هستند.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.