به گزارش ایرنا جلال محمودزاده روز سه شنبه در همایش ملی تقریب مذاهب و وحدت اسلامی با اشاره به اینکه اسلام دین صلح، برادری و دوستی بوده و با جنگ مخالف است، افزود: تندورها در طول تاریخ مسبب بسیاری از جنگ ها و خونرویزی ها بودند.
وی اضافه کرد: مسلمانان همواره پس از پیروزی در جنگ در طول تاریخ از تخریب کلیساها، شکستن صلیب ها و آزار اسرا خودداری کرده اند و این رفتار، اوج جوانمردی در بین مسلمانان را نشان می دهد.
وی ادامه داد: سیدجمال الدین اسد آبادی، شیخ شلتوت و آیت الله بروجردی در بین علمای شیعه و سنی زحمت های فراوانی برای اتحاد شیعه و سنی کشیده اند و در عصر کنونی نیز باید این اقدام ها بیش از پیش برای تقویت اتحاد بین مسلمانان دنبال شود.
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس و نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با وجود اینکه جهان به سمت توسعه و ترقی پیش می رود، هر روز در جهان اسلام خبرهای جنگ و خونریزی به گوش می رسد که صلح طلبان و مسلمانان را نگران کرده است.
محمودزاده افزود: اهمیت وحدت بین مذاهب اسلامی زمانی بیشتر می شود که دشمنان اسلام و استعمار همواره در تلاش هستند تا بر خاکستر اختلاف ها دمیده و آتش آن را افروخته نگه بدارند.
وی اضافه کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی یکی از منادیان وحدت و تقریب مذاهب بوده و قدم های بزرگ در این مسیر برداشته است و در قانون اساسی ایران نیز پیش بینی های لازم برای اتحاد مذاهب و اقوام اندیشیده شده است.
وی ادامه داد: در تحکیم و اشاعه اصل اتحاد، تشکیل جبهه واحد در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان ضروری است و جدی به نظر می رسد.
وی یادآور شد: نمایندگان فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با تشکیل فراکسیون تقریب مذاهب با علمای اهل تشیع همفکری کرده و نشست هایی را برای تحکیم وحدت با علمای قم برگزار کرده اند.
مدیر حوزه علمیه اهل سنت گلستان نیز در این مراسم با بیان اینکه قرآن کریم برای اتحاد مسلمانان کافی و وافی است، ادامه داد: اجتماع و اتحاد، سلطه زورگویان را نابود و خنثی می کند و بر این اساس چنگ زدن به ریسمان الهی واجب است تا اتحاد بین مذاهب تقویت شود.
استاد عبدالجبار میرآبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، گفت: اتحاد، عمل به قرآن و معارف اسلام و فرمایشات پیامبر اکرم (ص) موجب ایجاد گره دائمی اتحاد بین شیعه و سنی می شود.
امام جمعه مهاباد نیز گفت: داعشی ها، تکفیری ها، سلفی ها و وهابی ها به نام اسلام سر کودکان را می برند و خانه را بر سر مسلمانان خراب می کنند، قبور انبیا و مناره ها را تخریب و به علت کینه توزی های خود نبش قبر می کنند؛ در کجای اسلام و تاریخ این دین صلح طلب چنین اقدام هایی مورد قبول بوده است.
ماموستا ملا قادر سهرابی گفت: کسانی که خود را خادم الحرمین می نامند و بچه های یمنی ها را می کشند، خائن الحرمین هستند.
به گفته وی امروز در اثر گسست و نبود اتحاد بین مذاهب در برخی دیگر از کشورها، گروهک های تروریستی در کشورهای مسلمان جولان می دهند و فتنه دشمنان دامن گیر مسلمانان شده است.
امامعلی عاشری، رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی گفت: شاخصه های وحدت زیادی بین مسلمانان و مذاهب وجود دارد که اگر به آنها عمل شود یقینا تفرقه ای وجود نخواهد داشت.
معروف خلیلی، رئیس دانشگاه پیام نور مهاباد و دبیر اجرای همایش نیز اتحاد را تامین کننده منافع ملی و جهانی عنوان کرد و گفت: با برنامه راهبردی می توان به وحدت رسید و همه مسلمانان باید به دنبال این عامل صلح باشند.
به گزارش ایرنا همایش ملی تقریب مذاهب و وحدت اسلامی امروز /12 اردیبهشت/ و از ساعت 9 تا 18 /همزمان با بزرگداشت روز معلم/ در سالن همایش های دانشگاه پیام نور مرکز مهاباد برگزار شد.
3093/ 3072 ** خبرنگار: پیمان پاکزاد **انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.