به گزارش ایرنا، علی وقفچی عصر دوشنبه در آئین افتتاحیه جشنواره ملی فرش دستباف افشار در شهرستان تکاب افزود: توسعه بازارهای فرش دستباف ارزان ترین و سریع ترین راه برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی است.
وی بیان کرد: برای دستیابی به تولید و اشتغال و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی احیای فرش دستباف در کشور یک راهکار اصلی و اساسی به شمار می رود.
وی اظهار کرد: فرش دستباف یکی از بهترین جایگزین ها برای نفت است که باید توجه ویژه ای نسبت به آن صورت بگیرد.
رئیس فراکسیون فرش مجلس با بیان اینکه فرش دستباف هویت و شناسنامه ایران است ادامه داد: برای تقویت تولید و اقتصاد داخلی و مقابله با تحریم ها، تولید و صادرات فرش دستباف می تواند به عنوان یک اهرم قوی و اثر بخش عمل کند.
وقفچی افزود: برای احیای تولید و صادرات فرش دستباف باید بخش خصوصی حضور پررنگ تری در این عرصه داشته باشد.

**راه اندازی بورس محلی از نیاز های اصلی فرش دستباف است**
به گزارش ایرنا، نماینده مردم میاندوآب، شاهیندژ و تکاب نیز در این جشنواره گفت: فرش دستباف افشار تکاب مظهر زیبایی ها، قابلیت ها، هنر و غیرت مردم تکاب است.
جهانبخش محبی نیا افزود: باید تمهیداتی به کار گرفته شود تا فرش دستباف نفیس شهرستان تکاب به عنوان کالایی گران قیمت و اثر هنری در سطوح ملی و بین المللی شناخته شود.
وی ادامه داد: برای حفظ و ارتقای جایگاه فرش دستباف تکاب رعایت ترکیب ، تلاش و تعامل بیشتر برای اثرگذاری، لازم و ضروری است.
دیگر نماینده مردم میاندوآب، شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی نیز در جشنواره ملی فرش دستباف در تکاب با تاکید بر ضرورت اثر بخشی فرش دستباف این شهرستان در اقتصاد منطقه گفت: راه اندازی بورس محلی از نیاز های اصلی فرش دستباف است.
همایون هاشمی افزود: بورس محلی فرش دستباف تکاب محل مناسبی برای رشد و توسعه جریان سیال اثرگذاری اقتصادی در منطقه خواهد بود و باید برای راه اندازی آن تلاش مضاعف صورت گیرد.
وی با بیان اینکه ظرفیت های فرش دستباف تکاب تاکنون مغفول مانده است اظهارکرد: تسهیل فرآیند پرداخت تسهیلات بانکی به قالیبافان و راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش دستباف می تواند فرش دستباف تکاب را از بن بست خارج کند.
وی بیان کرد: افزایش تولید فرش دستباف می تواند تکاب را به دروازه صادرات فرش تبدیل کند.
نخستین جشنواره ملی اقتصاد مقاومتی فرش دستباف افشار تکاب عصر امروز/دوشنبه/ با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری و نمایندگان مجلس آغاز به کار کرد.
همچنین نمایشگاه فرش دستباف افشار تکاب نیز با حضور معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی، نمایندگان مجلس و فرماندار تکاب افتتاح شد.
فرش دستباف تکاب با نام محلی فرش 'آهنین افشار' به دلیل استحکام، کیفیت و زیبایی دارای شهرت جهانی بوده و فرش دستباف تولید شده در تکاب به بازار های جهانی از جمله کشورهایی مانند آلمان و دانمارک صادر می شود.
شهرستان تکاب با 78 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7514/3093**خبرنگار: امیر خالق نژاد **انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.