مدیر اداره کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد ماکو گفت: فرهنگ سازی استفاده از تولیدات داخلی ملزم گردش چرخه های اقتصادی است.
جعفرآقانژاد در گفتگو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به شعار سال 96 مبنی بر اقتصاد مقاومتی تولید_اشتغال تصریح کرد: یکی از عوامل جلوگیری از فساد در جامعه ایجاد اشتغال برای جونان و  فرهنگ سازی استفاده از تولیدات داخلی که ملزم  گردش چرخه اقتصادی است.

وی در ادامه با تاکید بر استفاده از اجناس تولید داخلی افزود: کیفیت اجناس تولیدی باید در حدی باشد که مخاطبین ایرانی را بر خرید از خارج و یا اجناس خارجی سوق ندهد.

 وی در ادامه با اشاره به افراد جویای کار در منطقه افزود: 1220 نفر در سطح منطقه آزاد ماکو (ماکو، شوط و پلدشت) جویای کار میباشند که در اداره کار ثبت نام نموده اند و از این آمار 808 نفر به شرکت های منطقه معرفی و 559 نفر جذب کار شده اند.

رئیس اداره کار منطقه آزاد ماکو در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به آغاز فعالیت کارخانه فروآلیاژ ماکو با سرمایه گذاری صد در صد هندوستانی در منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: فروسیلیس و فرو منگنز از جمله محصولات این کارخانه است و ظرفیت نهایی آن 17 هزار تن تولید خواهد بود.

وی ادامه داد: قرار است 30 درصد محصولات این کارخانه به مشتریان داخلی فروخته شده و 70 درصد به دیگر کشورها صادر شود.

آقانژاد تصریح کرد: این کارخانه با اختصاص زمین 30 هزار متر مربعی از سوی منطقه آزاد ماکو و برای فرآوری مواد اولیه معدنی سیلیس و منگنز موجود در این منطقه احداث شده است
آقانژاد در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری شرکت چینی با همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: با شروع فعالیت نیروگاه برق منطقه آزاد ماکو برای 15 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.
مدیر اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: 56 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی منطقه آزاد ماکو فعالیت می کنند که در این واحدهای تولیدی بیش از یک هزار نفر صاحب شغل هستند.

وی اظهارکرد: تولید دندان های مصنوعی، درب و پنجره پی وی سی، خوراک دام و طیور، البسه، قارچ و لوازم الکتریکی از جمله تولیدات این واحدها هستند.

وی آموزش نیروی کار در کارگاه های تولیدی را لازم دانست و بیان کرد: لازم است تمام مدیران واحدهای تولیدی منطقه آزاد ماکو قوانین جدید مربوط به منطقه آزاد را در واحدهای تولیدی اجرا کنند.

این مسئول با تشریح برنامه های هفته کار و کارگر در سطح منطقه گفت: برای روز 11 اردیبهشت، برنامه استخر رایگان برای تمامی خانواده های کارگران و همچنین برنامه کوهپیمایی خانوادگی و همچنین ویزیت رایگان خانواده های کارگران توسط دکتران مجرب سازمان، مد نظر داریم.

به گزارش ایسنا، کلاسهای  مهارت های زندگی و مقابله با معضل مواد مخدر در جامعه و همچنین محفل انس با قرآن در روزهای قبل برگزار شده بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.