رییس شبکه بهداشت و درمان خوی گفت: دانشکده علوم پزشکی شهرستان از سال تحصیلی آینده دانشجو می پذیرد.

محمود زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی اظهار کرد: دانشکده علوم پزشکی از اول سال جاری راه اندازی شده است و امسال این دانشکده در 6 رشته از سطح کشور دانشجو می پذیرد.

وی ادامه داد: رییس دانشکده علوم پزشکی خوی طی حکمی از طرف وزیر بر عهده آقازاده ریاست علوم پزشکی استان است و خودم نیزبعنوان قائم مقام  این دانشکده فعالیت می کنم.

محمود زاده سال های  95 و 96 را برای شهرستان خوی در بخش بهداشت و درمان و احداث مراکز و تخت ها بیمارستانی سال طلایی عنوان کرد و گفت: با تخصیص به موقع اعتبارات  بیمارستان آیت الله خویی و بیمارستان 164 تخت خوابی دولتی با سرعت بسیار مطلوب در حال تکمیل هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان خوی ادامه داد: با تکمیل بیمارستان های آیت الله خویی و 164 تخت خوابی تعداد تخت های بیمارستانی خوی به 450 تخت افزایش پیدامی کند.

وی افزود: بیمارستان 164تخت خوابی ازپیشرفت 87 درصدی برخوردار است که انتظار می رود در شهریور ماه جاری بخش ساختمانی تکمیل و برای تجهیز تحویل وزارت بهداشت شود.

محمودزاده از اختصاص 70 میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان حضرت ایت الله خویی خبرداد و گفت: این اعتبارات طی سفر نوبخت و وزیر بهداشت و درمان به شهرستان خوی مصوب و تخصیص یافت که در حال حاضراین بیمارستان در سه شیفت کاری در حال تکمیل است.

وی از احداث بخش سوختگی با امکانات ای سی یو اتاق عمل ویژه سوختگی خبرداد و گفت: این بخش از پیشرفت 57 درصدی برخوردار است.

محمودزاده از راه اندازی 9 مرکزپایگاه جامع سلامت در خوی خبرداد و گفت: از همکاری فرمانداری، ریاست شورای شهر و شهرداری و بخشداران برای راه اندازی این مراکز تشکر و قدردانی می کنم.

وی کاهش سزارین را ازآثار و برکات نظام سلامت عنوان کرد و گفت: زایمان های طبیعی بصورت رایگان در بیمارستان ها صورت می گیرد که در این راستا بیمارستان قمر بنی هاشم خوی جزو بیمارستان نمونه کشوری انتخاب شده است.

ریاست شبکه بهداشت و درمان از راه اندازی مجمع خیرین سلامت شهرستان خوی خبر داد و گفت: این مجمع با همکاری فرماندار، امام جمعه، ریاست داشکده علوم پزشکی و معتمدین محلی راه اندازی شده است.      


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.