به گزارش ایرنا فدراسیون شمشیربازی جمهوری اسلامی ایران برترین شمشیربازان اسلحه اپه بزرگسالان را در سال گذشته اعلام کرد و بر اساس این رده ‌بندی 'طاهر عاشوری' از ارومیه با 22.5 امتیاز به عنوان بهترین شمشیرباز ایران شناخته شد.
در این رده‌بندی رضا محمودپور، سعید رمضانی و حجت حکیمیان از آذربایجان غربی نیز به ترتیب در رده های چهاردهم، نوزدهم و بیستم بهترین شمشیربازان کشور در سال 95 قرار گرفتند.
همچنین الهه قهرمانی و سکینه نوری از ارومیه 2 شمشیرباز آذربایجان غربی در 2 اسلحه فلوره و اپه هستند که به منظور آمادگی بیشتر جهت شرکت در مسابقات آسیایی هنگ کنگ که در خرداد سال جاری برگزار می شود به اردوی تیم ملی شمشیربازی بانوان دعوت شدند.
به گزارش ایرنا، رشته ورزشی شمشیربازی از جمله رشته‌های مدال‌آور آذربایجان غربی بوده و این استان به عنوان قطب شمشیربازی ایران شناخته می‌شود.
در سال 94، رشته شمشیربازی آذربایجان غربی در بخش تیمی به مقام نخست کشور دست یافت و در سال گذشته به رتبه سوم رسید.
هیات شمشیربازی آذربایجان غربی یکی از هیات های فعال و موفق آذربایجان غربی است که با تاسیس خانه شمشیربازی در محل ورزشگاه تختی ارومیه فعالیت چشمگیری در راستای جذب و تربیت علاقه مندان این رشته دارد.
این هیات فعالیت خود را از سال 82 در استان آغاز کرده و حضور قهرمانانی همچون طاهر عاشوری، حجت حکیمیان، سکینه نوری، الهه قهرمانی، رضا محمودپور و علی رمضانی در ترکیب تیم های ملی و کسب مدال های متعدد کشوری، بین المللی و آسیایی از موفقیت های ورزشکاران ملی پوش این هیات نوپا است.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.