سهراب حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید به رغم بی مهری ها و انتقاد هایی که می شود، سه کار انجام شده در حوزه سلامت شهر باروق با کارهای انجام شده در گذشته برابری می کند و این را آمار ثابت می کند.
وی افزود: در قبال این ناملایمتی ها، کارهائی انجام گرفته که تاکنون سابقه نداشته است که نمونه آن راه اندازی پایگاه فوریت های پزشکی 115 در شهر باروق است و این در حالی است که فوریت های پزشکی به لحاظ جمعیتی برای شهر باروق شامل نمی شد اما با پیگیری و مساعدت مسولان این مهم تحقق یافت.
حیدری گفت: مزد این خدمت را در اولین روز راه اندازی فوریت های پزشکی در انتقال یک کشاورز مصدوم از یکی از روستاهای بخش باروق به بیمارستان گرفتیم که اگر انتقال این فرد میسر نمی شد امکان داشت جان خود را از دست دهد.
وی اضافه کرد: تکمیل طرح نیمه کاره درمانگاه شهر باروق از دیگر هدایای دولت تدبیر و امید به مردم این بخش بود که برای تکمیل و تجهیز آن بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب اظهار کرد: سومین خدمت دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت به مردم باروق شبانه روزی کردن درمانگاه این شهر بود، در حالی که این مرکز درمانی در زمان بهره برداری شبانه روزی نبود، چون برای راه اندازی درمانگاه شبانه روزی باید این شهر 12 هزار نفر جمعیت دارد، اما جمعیت شهر باروق هشت هزار نفر است که این اوصاف با عنایت دولت اینک شاهد شبانه روزی شدن آن هستیم که 24 ساعته برای مردم باروق و حومه خدمات ارائه می دهد.
حیدری با بیان این که کم لطفی های صورت گرفته در حوزه سلامت از سوی منتقدان و مخالفان روا نیست، اظهار کرد: ساخت فاز دوم بیمارستان فاطمه (س)، کلینیک تخصصی و کلینیک تشخیص بیماران سرطانی در محوطه این بیمارستان، ساخت چهار باب مرکز بهداشتی و درمانی در روستاهای داش تپه، فسندوز و شماره یک و 2 شهر میاندوآب و ساخت مراکز بهداشتی درمانی در روستاهای چالخاماز و سرچنار در سالجاری، ساخت و توسعه بخش ICU بیمارستان عباسی از فعالیت های انجام شده در دولت یازدهم در حوزه سلامت شهرستان میاندوآب است.
وی افزود : در سه سال گذشته 25 هزار مترمربع زیر ساخت در حوزه سلامت شهرستان ایجاد شده است و برخی ها که در سطح کلان ادعا دارند، اگر در گذشته سالانه فقط 300 مترمربع زیرساخت ایجاد کرده اند آن را نشان دهند.
حیدری گفت: برای اولین بار 100 درصد تخت های بیمارستان های شهرستان میاندواب در دولت تدبیر و امید نوسازی شد.
وی کاهش هزینه های درمانی برای روستائیان به سه درصد و شهرنشینان به پنج درصد را از دیگر دستاورد های دولت یازدهم در عرصه سلامت برشمرد و اظهار کرد: هشت سال کرور کرور پول را خرج می کردند اما چرا چنین خدماتی را به مردم ارائه نمی دادند، اما اینک با این همه کم لطفی، بی مهری و تنگناهای اقتصادی خدمات زیادی ارائه می شود.
شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از 277 هزار نفر جمعیت دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.