به گزارش ایرنا هوشنگ عطاپور روز یکشنبه در ششمین جشنواره نوجوان سالم در ارومیه افزود: دانش آموزان باید محور و اساس پیشگیری باشند زیرا بهتر می توانند در هدایت افکار همسالان خود تاثیر مثبت داشته باشند.
عطاپور با بیان اینکه دستیابی به جامعه ای توسعه یافته و مبتنی بر معنویت ها نیازمند نظام آموزش و پرورش علمی، توسعه یافته، متعهد و با کفایت است، گفت: یکی از اتفاقاتی که در این بخش رخ داده، تبدیل آموزش و پرورش به یک نهاد صرفا آموزشی است.
وی بیان کرد: این نوع آموزش و پرورش ناکارآمد خواهد بود و نمی تواند به هدف اصلی خود که ساختن جامعه ای سالم است، دست یابد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی رشد آسیب های اجتماعی در جامعه، رشد طلاق، اعتیاد، خشونت، همسر آزاری، کودک آزاری و انواع مشکلات و آسیب های اجتماعی را در نتیجه رواج آموزش و پرورش ناکارآمد عنوان کرد.
وی با بیان اینکه سن و سال نوجوانی زمانی است که بسترسازی آسیب های اجتماعی در آن سنین رخ می دهد، افزود: آموزش و پرورش باید به عنوان یک نهاد تربیتی برای سلامت روحی و جسمی دانش آموزان برنامه ریزی کند.
عطاپور اضافه کرد: مهمترین اولویتی که دولت به دنبال آن است، تغییر نگاه به آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تربیتی و تقویت نهاد مدرسه و مدرسه محوری است.
وی تقویت نهاد مدرسه را ضروری دانست و گفت: در کنار تقویت نهاد مدرسه باید ارتباط بین نهاد مدرسه و خانواده برقرار شود.
عطاپور وجود توافق چند سویه بین معلمان مدرسه و نهاد خانواده را لازمه داشتن جامعه ای پویا و سالم بیان کرد و ادامه داد: مهمترین دستاورد چنین الگویی تبدیل شدن آموزش و پرورش به یک نهاد تربیتی است.
وی با بیان اینکه مشکل آموزش و پرورش صرفا مشکل اعتباری نیست، اظهار کرد: این نهاد برای تحقق ساختار تربیتی و رسیدن به اهدافی که رهبر معظم انقلاب آن را ترسیم کرده اند، نیازمند یاری تمامی دستگاه ها و نهادهای فرهنگی است.
ولی حسینی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جشنواره گفت: هشت هزار و 500 اثر به دبیرخانه ششمین جشنواره نوجوان سالم استان ارسال شده بود.
وی اظهار کرد: بیش از 10 هزار معلم و دانش آموز در این جشنواره مشارکت داشتند.
در ششمین جشنواره نوجوان سالم استان از مربیان پیشگیری آذربایجان غربی و از دانش آموزانی که به جشنواره آثار فاخری ارسال کرده بودند، تجلیل و از تندیس جشنواره رونمایی شد.
همچنین شال پهلوانی از سوی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی به پاس تلاش های مدیر کل آموزش و پرورش استان در احیای ورزش های زورخانه ای به وی اهدا شد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 550 هزار دانش آموز است که در 4800 مدرسه تحصیل می کنند.
7125/3072 ** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.