محمد صادقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از سیاست های دولت و وزارت نفت از سال های گذشته تا کنون برای تحقق منویات رهبری صادرات محصولات فرآوری شده نفت است که به تبع آن این مهم در دستور کار شرکت نفت منطقه میاندوآب نیز قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در همین رابطه و به منظور تحقق شعار سال و همچنین به دلیل کیفیت بالای فرآورده نفتگاز و استقبال بی نظیر از مصرف این فرآورده سوختی، صادر و فروش نفتگاز برای ساکنان مرزی کشور عراق( تا شعاع 20 کیلومتری ) و اقلیم کردستان این کشور از میاندوآب افزایش چشمگیری داشته است.
وی افزود: بر اساس مصوبه ماده 2 هیئت وزیران در خصوص فروش فرآورده های نفتی در مناطق مرزی و افزایش صادرات فرآورده های نفتی و درآمد زایی دولت، جلوگیری از قاچاق فرآورده های نفتی، جمع آوری گالن به دستان در مرزها و ورود به بازار رقابتی اقلیم کردستان عراق و همچنین کسب درآمد مرزنشینان از نیمه دوم بهمن سال 1394 فروش نفتگاز در منطقه میاندوآب آغاز شد.
صادقی اضافه کرد: تا پایان فروردین ماه امسال بیش از 110 میلیون لیتر فرآورده نفتگاز به ارزش بیش از یکهزار میلیارد ریال به فروش رفته است.
وی با اشاره به برخی از مزایای اجرای این مصوبه گفت: طرح فروش مرزی در این منطقه با نظارت و تائید اداره نظارت بر صادرات فرآورده های نفتی وزارت نفت، استانداری، مرزبانی و سایر ادارات ذیربط استانی در انجام تشریفات گمرکی از مبدا انبار نفت میاندوآب و از راه گمرک مرزی تمرچین پیرانشهر انجام می شود.
صادقی گفت: با صادرات نفت و گاز به کردستان عراق با ورود به بازار مصرف انرژی عراق، این موضوع در جلوگیری از قاچاق سوخت و ارز آوری به کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی نیز تاثیر به سزائی دارد.
به گزارش ایرنا، شرکت نفت منطقه میاندوآب با داشتن هشت ناحیه و 89 باب جایگاه عرضه فرآورده های نفتی یکی از مناطق نفتی 37 گانه کشور است که کار سوخت رسانی، تامین و توزیع روزانه بطور متوسط 2 میلیون و 700 هزار لیتر انواع فرآورده های نفتی به هشت شهر جنوب استان آذربایجان غربی شامل بوکان، مهاباد، نقده، پیرانشهر، سردشت، میاندوآب، شاهین دژ و تکاب و شهرستان های بانه و سقز در استان کردستان و صادرات نفتگاز به اقیلم کردستان عراق را به عهده دارد.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.