عباس قطب الدینی روز یکشنبه در همایش استانی ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی افزود: بازسازی عتبات عالیات در عراق به صورت 100 درصدی تکمیل شده و طرح توسعه این اماکن مذهبی در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار کرد: 200 طرح کوچک و بزرگ در مرقدهای مطهر ائمه اطهار (ع) در کشور عراق تکمیل شده است.
وی بیان کرد: در زمینه بازسازی عتبات عالیات کار سختی در آذربایجان غربی پیش رو داریم چرا که زیرساخت لازم در این استان فراهم نیست.
وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: برنامه نخست ستاد بازسازی عتبات عالیات پاکسازی حرم بود که در طول 6 ماه این کار انجام شد و مرحله دوم بازسازی حرم ها بود که 100 درصد تکمیل ‌شده است.
مسئول امور استان های ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم اولویت اول کاری ماست و در مرحله دوم بحث اعتمادسازی در دستور کار این ستاد است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: کمک به بازسازی عتبات عالیات یکی از محورهای اصلی وحدت شیعه و سنی در استان است .
هوشنگ عطاپور افزود: مردم استان ارادت قلبی ویژه ای به ائمه اطهار (ع) دارند و به طور یقین در بازسازی اماکن مذهبی به ویژه در کربلا و نجف پیشقدم خواهند بود.
وی اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات ستادی مردمی است و مردم هم به کارهای خود ادامه می دهد.
وی اضافه کرد: با حمایت مسئولان استانی اقدامات خوبی در ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان انجام شده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه فعالیت های این ستاد موجب شده یک انرژی مثبت و یک جریان خاص در بین سازمانهای فرهنگی و مذهبی استان تزریق شود.
وی با اشاره به سفر اعضای هیات امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان به نجف و کربلای معلی گفت: با مرور افرادی که به این مکانهای مقدس کمک کرده اند می توان دریافت که مردم آذربایجان غربی از سده های گذشته برای بازسازی و رونق این اماکن هزینه و کمک کرده اند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، بازسازی عتبات عالیات در چند سال گذشته با همراهی مردم استان های مختلف کشور اجرایی شده و طرح های عمرانی زیادی با جمع آوری کمک های مردم عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در اعتاب مقدسه انجام شده است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.