به گزارش ایرنا منصورآیرم روز پنجشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات گمرک پلدشت افزود: عقد موافقت نامه های استاندارد و ترانزیت بین 2 کشور، افزایش پلکانی ساعت کار گمرک پلدشت و نشست ماهیانه مشترک مقامات گمرکی از اقدامات انجام گرفته در راستای توسعه روابط اقتصادی است.
وی ادامه داد: فراهم کردن بستر صادرات دارو، تراکتور، برگزاری نشست های تجاری با حضور مقامات و تجار 2 طرف و ایجاد ارتباط بین بخش های خصوصی نیز از دیگر اقدامات سرکنسولگری ایران در نخجوان است.
معاون فرماندار پلدشت نیز در این نشست با اشاره به تعریف گمرک پلدشت در سامانه گمرکی کشور، اضافه کرد: هدف از اعمال این رویه ارتقاء سطح فعالیت این گمرک و کاستن از بار ترافیکی محور بازرگان - گوربلاغ است.
صادق حبیب زاده با اشاره به اینکه شرکت های بازرگانی و تجاری به دلیل دریافت مبالغی توسط مقامات نخجوان تحت عنوان حق عبور از مسیر پلدشت - شاه تختی، از این مسیر عبور نمی‌کنند، گفت: سرکنسول ایران در نخجوان به منظور رونق بخشیدن به سطح مناسبات اقتصادی همانند گذشته نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشد.
حبیب زاده از اقدامات سرکنسولگری ایران در نخجوان از جمله برگزاری نمایشگاه به منظور افزایش صادرات و افزایش پلکانی ساعات کار گمرک قددرانی کرد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی پنج مرز رسمی شامل پلدشت در مرز نخجوان، سرو، بازرگان و رازی در مرز ترکیه و تمرچین در مرز عراق دارد و بر اساس آمار موجود در سال 1395 حدود 28 هزار و 743 دستگاه کامیون از مرز پلدشت تردد کرده است.
8135/ 3072 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.