حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اثر این سیل 23 مسجد، حسینیه و بقعه متبرکه استان آسیب جدی دیده که بیشترین تعداد آن آن در شهرستان نقده با 15 مسجد است که 6 مسجد آن در روستاهای حاشیه رودخانه گدار واقع شده بود.
وی اظهار کرد: علاوه بر نقده، چهار مسجد شهرستان پیرانشهر، سه مسجد ارومیه و یک مسجد اشنویه نیز دچار خسارت شد و کف بیشتر مساجد سیل زده 20 تا 70 سانتیمتر نشست کرده و دیوارهای تعدادی از مساجد ترک برداشته است.
وی با بیان اینکه هیچ یک از مساجد استان به طور کامل تخریب نشده است، افزود: امیدواریم مدیریت بحران استان در رسیدگی به مناطق سیل زده این مکان های مقدس را نیز مورد توجه قرار دهد و بودجه لازم برای بازسازی و احیای این اماکن متبرکه اختصاص یابد.
به گزارش ایرنا 43 نوع حادثه طبیعی در دنیا شناسایی شده که امکان بروز 34 نوع آن در ایران و 27 نوع این حوادث در آذربایجان غربی وجود دارد.
آذربایجان غربی از جمله استان های سردسیر کشور است که به علت موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منحصربفرد همواره در معرض بحران های طبیعی نظیر سیل و زلزله قرار دارد و کسب آمادگی برای امداد رسانی و کاهش دامنه آسیب ها و خسارت های آن جزو ضرورت های زندگی اجتماعی شهروندان این استان محسوب می شود.
بارش باران های فصلی از روز پنجشنبه /24 فروردین/ با شدت زیاد در جنوب و مرکز آذربایجان غربی آغاز و تداوم این بارش ها همراه با ذوب شدن برف ها در ارتفاعات استان، موجب جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها شد.
بر اساس اعلام مسئولان استان این حادثه در آذربایجان غربی یک فوتی و یک نفر مصدوم برجا گذاشت.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.